یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی

حوزه/معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه کشور گفت: آستان های مقدس باید به مراکز و محل های ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و عترت و آداب و رسوم مبتنی بر قرآن و عترت تبدیل شوند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفت گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان،  بیان داشت: سازمان اوقاف در رابطه با اداره امام زادگان متبرکه دو رویکرد جدی را طراحی کرده است، بر اساس چشم اندازه کشور در سال 1404به امام زادگان به قطب فرهنگی بدل می شوند.

وی ادامه داد: اولین رویکرد سخت افزاری بوده و شامل آماده سازی زیر ساخت ها در بحث عمران آبادی و احیای موقوفات و بنا موقوفات در راستای قطب فرهنگی شدن می باشد؛ بحث نرم افزاری که معرفی شخصیت و آثار و برکات و نقش آفرینی آنها در زمان حیات خود و نقش آفرینی آستان مقدس امام زادگان در احیای فرهنگ تشیع، تمدن سازی اسلامی و همچنین نقش آفرینی در عرصه اجتماعی و سیاسی است.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان   اوقاف وامورخیریه کشور ادامه داد: تحقق این چشم انداز نیاز به این داشت که مردم توجه جدیدی به آستان مقدس امام زاده ها داشته باشند تا به غیر از بعد احساسی به بعد علمی آن نیز توجه شود، در همین راستا سه سال پیش کنگره ای طراحی و در اصفهان اجرا شد و روزی هم به عنوان تکریم و تجلیل امام زادگان در تقویم کشور ثبت شد .

وی تصریح کرد: هم چنین مقرر شد که  امام زادگانی که ظرفیت برگزاری مراسم و کنگره را دارند به صورت اختصاصی برای آنها کنگره برگزار شود، که اما مزاده محمد هلال به علی از آن جمله بود که ارسال 253 اثر به دبیر خانه کنگره امام زاده محمد هلال بن علی (ع) نشان از ظرفیت این امام زادگان در بعد علمی و استقبال اندیشمندان از این طرح بود.

حجت الاسلام شرفخانی در تعریف تبدیل بقاع متبرکه به  قطب های  فرهنگی اظهار داشت: قطب فرهنگی بودن امام زادگان به معنی بدل شدن آستان های مقدس به مراکزی که محل ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و عترت و آداب و رسوم مبتنی بر قرآن و عترت باشند، که مولفه آن هم در بعد آموزشی تبلیغی و ترویجی و زیر ساخت های زیارتی و هم تجلیگاه وحدت مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت و اسلام است.

وی در پایان اذعان کرد:  اهداف مهاجرت امام زادگان، تنها ظلم و جور بنیه امیه و بنی عباس نبوده و اهدافی والا در پس این حضور بوده است که احیای فرهنگ تشیع و احیای حکومت اسلامی است، امروز مرقدهای شریف این بزرگواران می باید در ترویج فرهنگ قرآنی نقش داشته باشد.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha