دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی

حوزه/ مبلغان دینی باید در منابر وخطابه های خود احکام وقف را برای عموم جامعه تبیین کنند که در این صورت بخش عمده ای از مشکلات فعلی در حوزه وقف حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور امروز در نشست مشترک حوزه علمیه و سازمان اوقاف در ساری، با اشاره به این که کمیته وقف حوزه علمیه طی یکسال اخیر شکل عملیاتی به خود گرفته است، گفت: نظر و دیدگاه نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف نیز احیاء سریع موقوفات حوزه های علمیه است.

وی، با بیان این که امروز یکی از دغدغه های مهم سازمان اوقاف احیاء موقوفات حوزه های علمیه است، افزود: خوشبختانه اکثریت رؤسای ادارات اوقاف در سراسر کشور روحانی هستند واین بهترین فرصت برای احیاء موقوفات مدارس علمیه است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور، همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری رقبات حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر موقوفاتی از حوزه علمیه  نیازمند سرمایه گذاری است، باید زمینه ای فراهم شود تا با همکاری بخش خصوصی این اقدام عملیاتی شود.

وی بر ضرورت اجرای نیت واقف از سوی متولیان تأکید کرد و گفت: سازمان اوقاف نیز وظیفه دارد بر اجرای نیت واقف نظارت جدی داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور از وقف به عنوان یکی از مهم ترین احکام الهی یاد کرد و گفت: متأسفانه این سنت ارزشمند الهی همچنان غریب مانده است و باید تلاش شود از غربت خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، از طلاب و روحانیان به عنوان بهترین قشر برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه یاد کرد و افزود: مبلغان دینی باید در منابر وخطابه های خود احکام وقف را برای عموم جامعه تبیین کنند که در این صورت بخش عمده ای از مشکلات فعلی در حوزه وقف حل خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری برنامه ها و همایش مشترک میان سازمان اوقاف وحوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه وروحانیت بازوان محکمی برای سازمان اوقاف در تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه به شمار می روند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha