جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف سند

حوزه/ امام جمعه کوهدشت بر تلاش علماء و روحانیون برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی عصر امروز در نشست روحانیون با موضوع نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه گفت:روحانیون  و مبلغان با تبیین آثار و برکات وقف در  جامعه در گسترش و افزایش تعداد موقوفات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید در منبرهای تبلیغی خود در جهت تشویق و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف سخنرانی کنند افزود:بی شک نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقشی اثر گذار است چرا که ضریب نفوذ کلام روحانیت به عنوان معتمد و امین مردم در جامعه بسیار بالاست.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه و از هدایای ماندگار خداوندی به انسان است تصریح کرد:واقفان نیک اندیش با وقف اموال خود هر روز برای خود ثواب دنیوی و اخروی را رقم خواهند زد و برای همیشه از آثار و برکات وقف خود بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به اینکه واقفان می توانند با نیاز سنجی جامعه اموال خود را در بخشهای مختلف وقف نمایند خاطر نشان کرد:امروز مردم جامعه از وقف واقفان خیر اندیش در حوزه های علمیه،حسینیه ها،مساجد،موسسات قرآنی و....بهره مند هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ موقوفه جدید در شهرستان کوهدشت به ثبت رسیده است خواستار تلاش مبلغان و روحانیون برای افزایش تعداد موقوفات این شهرستان در حوزه های متعدد شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha