دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید نواب حسنی

حوزه/ مدیر حوزه خواهران استان ایلام با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی وقف، بر تقویت همکاری های حوزه و اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام سید نواب حسنی، در نشستی با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایلام به تاریخچه تأسیس مدارس علمیه خواهران در کشور اشاره کرد و گفت: تأسیس مدارس خواهران از برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاصل دیدگاه بلند حضرت امام (ره ) به مقوله زن بوده است .

وی افزود: مدیریت حوزه خواهران استان ایلام که از سال 90 تا کنون در حال فعالیت می باشد، مدیریت 6 مدرسه را برعهده دارد و در پی تأسیس دو مدرسه سطح دو و یک مرکز تخصصی سطح سه نیز می باشد.

مدیر حوزه خواهران استان ایلام ادامه داد: مدارس علمیه خواهران استان، ظرفیت قابل توجهی دارند و ما آمادگی داریم که در زمینه پژوهشی و فرهنگی با دستگاه های فرهنگی همکاری و تعامل داشته باشیم .

حجت الاسلام حسنی در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف، گفت: با برگزاری فراخوان های پژوهشی و نیز نشست های مشترک بین حوزه و اوقاف و امور خیریه، می توان به بررسی آسیب ها و ارائه پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص فرهنگ سازی وقف پرداخت. 

*لزوم حضور مبلغین در بقاع متبرکه

شهیدی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این نشست گفت: بقاع متبرکه استان به حضور پررنگ خواهران مبلغه جهت بیان احکام، پاسخگویی به سئوالات دینی، شبهات، مشاوره مذهبی و خرافه زدایی نیاز دارند.

وی با اشاره به تشکیل خیمه های معرفت در بقاع متبرکه، حضور خواهران مبلغه را باعث تأثیر و فعالیت بیشتر این خیمه ها دانست و ابراز داشت: مدرسان  حوزه های خواهران می توانند به عنوان مربیان کلاس های قرآنی با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری داشته باشند .

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ایلام در پایان گفت: با توجه به فعالیت واحد مشاوره مذهبی ویژه برادران، امید است با تعامل با حوزه های علمیه خواهران استان، واحد ویژه خواهران نیز با حضور اساتید مجرب حوزوی، شروع به کار نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha