شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری المپیاد علمی طلاب سطح دو و سه واحدهای حوزوی خواهران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» خانم فریده داودی با بیان ‌که این المپیاد علمی طلاب به همت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال هفتمین دوره المپیاد علمی سطح دو و سومین دوره سطح سه برگزار می‌شود.

وی درباره زمان و مکان برگزاری آزمون مرحله اول(مرحله مدرسه‌ای) المپیاد سطح دو و سه اظهار کرد: این آزمون ساعت 10 صبح روز چهاردهم آبان ماه سال جاری در واحدهای آموزشی برگزار می‌شود. نتایج آن نیز 21 آبان ماه اعلام می‌شود.

مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که در سطح دو طلاب پایه دوم تا پنجم و در سطح سه طلاب مشغول به تحصیل ورودی سال 92 به قبل، مجاز به شرکت در المپیاد هستند، اظهار کرد: طلاب پایه دوم در دروس «صرف»، «نحو» و «احکام» پایه سوم در دروس «نحو»، «احکام» و «عقاید» پایه چهارم در دروس «نحو»، «اصول فقه» و «منطق» و پایه پنجم در دروس «فقه»، «فلسفه» و «اصول فقه» رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طلاب سطح سه نیز در رشته‌ «تفسیر و علوم قرآنی» در عناوین «علوم قرآن»، «مبانی و قواعد تفسیر» و «تفسیر» و رشته «فقه و اصول» در عناوین «اصول فقه» و «فقه» رقابت می‌کنند.

داودی طراحی پرسش‌های آزمون در قالب 50 سوال چهار گزینه‌ای از سوی مدرسان واحدهای آموزشی را از جمله ضوابط المپیاد علمی طلاب سطح دو و سه واحدهای آموزشی خواهران کشور عنوان کرد و گفت: در صورت ثبت‌نام حداقل 5 نفر در هر پایه یا رشته، واحد آموزشی مؤظف به اجرای آزمون است.

وی تصریح کرد: شرط راه‌یابی به مرحله استانی نیز کسب حداقل 30 امتیاز آزمون در مرحله نخست است.

مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران «ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در میان طلاب»، «ایجاد رقابت سازنده میان طلاب و واحدهای آموزشی»، «ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران»، «ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب» و «شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان برای ارائه خدمات ویژه به آن‌ها و طراحی برنامه‌های خاص» را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha