پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ زیبنده نیست که در نظام اسلامی یک طرحی مثل امربه معروف یا حجاب طی این همه سال در تصویب مشکل داشته باشد؛ مسئولان نباید در این زمینه کم کاری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفتند:وقف یکی از مهمترین معارف دینی است و فعالان در این حوزه باید با اتحاد و اخلاص این فعالیت ها را به پیش ببرند.

ایشان افزودند:سازمان اوقاف باید با همکاری صداوسیما زمانی برای اطلاع رسانی ترویج فرهنگ وقف در نظر بگیردکه مردم ازاین طریق، به تعاون اجتماعی راغب تر شوند.

در عرصه این مرجع تقلید بیان کردند: یکی از مهمترین عرصههایی که اوقاف باید فکر جدی برای آن انجام دهد، عرصه اعزام مبلغان است که در این زمینه باید طلابی اعزام شوند که در این عرصه تحصیلات و پژوهش کرده و تربیت شده باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که وقف دارای مسایل فقهی فراوان و گسترده ای است، گفتند: متاسفانه همیشه در کنار وقف، موقوفه خواران و افراد سو استفاده کننده نیز بوده اند که باید با آنها مقابله جدی صورت گیرد.

معظم له بیان کردند: از جمله وظایف دیگر اوقاف توسعه فعالیت های قرآنی در کشور است که باید برای مردم تفهیم شود که قرآن فقط، در تلاوت خلاصه نمی شود، بلکه باید قرآن را فهمید و به آن عمل کرد.

مسئله امر به معروف باید مورد توجه جدی نظام باشد

ایشان گفتند: طرح عفاف و حجاب و امر به معروف از مهمترین مسایلی  است که امروز باید مورد توجه جدی نظام باشد؛ زیبنده نیست که در نظام اسلامی یک طرحی مثل امربه معروف یا حجاب طی این همه سال در تصویب مشکل داشته باشد؛ مسئولان نباید در این زمینه کم کاری کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: دولت می تواند از خود شروع کند و دور کارمندان زنی که بد حجاب هستند خط قرمز بکشد و یا به شکلی رفتار کند که آنها را ترغیب به داشتن حجاب کند که همه این مسایل در کشور، جریان مثبتی ایجاد می کند و این فرهنگ سازی انجام می شود.

جهان اسلام با مشکلات عمیق تری روبرو است

ایشان گفتند: امروزه جهان اسلام با مشکلات عمیق تری روبرو است که از مهمترین آنها اختلاف است؛ علما در این زمینه وظیفه دارند با فعالیت در زمینه تفسیر مقارن ،زمینه وحدت و اتحاد را فراهم کند.

این مرجع تقلید بیان کردند: متاسفانه دیده می شود که در برخی تفاسیر مسایلی علیه تشیع گفته می شود که اگر این تفاسیر به درستی تبیین و به اطلاع آنها و مردم برسد، دیگر کسی نمی تواند نقش اهل بیت(ع)را کمرنگ جلوه دهد.

فقه اهل بیت(ع) غنی ترین و پاسخگوترین فقه است

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: تشیع به حدی زمینه اثباتی و متقن در کتاب و سنت و نقل دارد که به راحتی می توان و باید بتوان از کتب خود اهل سنت حقانیت شیعه را اثبات کرد؛ امروزه باید در زمینه مسایل مستحدثه نیز فعالیت جدی صورت بگیرد و دراین زمینه هم فقه اهل بیت(ع) غنی ترین و پاسخگوترین فقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha