پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که عالم دینی قبل از هر ملک و املاکی باید خود را وقف ترویج و تبلیغ دین کند، گفت: برخی از عالمان دین وقف را به عنوان کامل ترین مصداق صدقه جاریه، در بین مردم نهادینه کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام، در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میزار احمد مرتضوی بجنوردی با بیان اینکه سنت حسنه وقف در آموزه های دینی تاکید شده است، گفت: برخی از عالمان دین این سنت پسندیده را به عنوان کامل ترین مصداق صدقه جاریه، در بین مردم نهادینه کردند.

وی، هزینه شدن وقف در راه خدا را با وجود سه گروه مخالف یعنی شیطان، منافقان و ثروت اندوزان، دانست و اظهار داشت: حضور عالمان دینی در دستگاه صفویه موجب شد که در این دوران وقف های زیادی انجام شود و در واقع طلایی ترین دوره گسترش کمی و کیفی وقف صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان به شخصیت عالم واقف آیت الله میرزا احمد مرتضوی بجنوردی اشاره و خاطر نشان کرد: یک عالم دینی قبل از هر ملک و املاکی باید خود را وقف ترویج و تبلیغ دین کند و این عالم بزرگوار از جمله کسانی است که همواره واقف بوده و خود را وقف تحصیل و خدمت کرده بود و این پیشگامی در عرصه وقف موجب جاودانگی اش شد.

برپایه این گزارش، در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میزار احمد مرتضوی بجنوردی که در آستان مقدس امام زاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار گردید، از چند کتاب این عالم واقف رونمایی و از سه اثر برتر از میان 20 اثر ارسال شده، تقدیر شد.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha