شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وقف

حوزه/ فرماندار خرم آباد گفت : واقفان خیر اندیش با تخصیص موقوفات حوزوی در راستای ترویج فرهنگ اخلاقی در جامعه خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حبیب الله خجسته پور، ظهر امروز در نشست خبری «وقف و رسانه» که با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:وقف بعنوان چشمه جوشان الهی و هدیه ماندگار خداوندی می تواند علاوه بر آرامش دنیوی و اخروی باقیات و الصالحات ارزشمندی برای همگان باشد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز  ما بین تفکر اقتصاد افراط و تفریطی قرار داریم افزود:اقتصاد اسلامی برخلاف اقتصادهای افراطی دنیای غرب ،بر پایه اقتصاد معتدل بنا نهاده شده و راهی را پیش روی بشریت قرار می دهد که بتواند از تمام فرصتهای زندگی و عمر در راستای کمک به سایر بندگان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار اقتصاد اعتدالی اسلام وقف و گسترش این سنت حسنه است بیان داشت: واقفان با انواع وقف در حوزه های دینی،فرهنگی و اجتماعی تلاش کرده اند تا علاوه بر تعمیق باورها و اعتقادات مردمی ،در جهت کاهش مشکلات مردمی و آسیب های اجتماعی نیز اقدامات سازنده ای انجام دهند.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه وقف یک صدقه برای حال و آینده است تصریح کرد:امروز وظیفه دولتمردان،مسئولان ،مردم و بویژه رسانه ها این است که با تشویق مردم بخصوص افرادی که تمکن مالی دارند موقوفات و اثار انها را به جامعه معرفی و نهادینه کنند.

خجسته پور با بیان اینکه امروز باید توسعه حوزه های علمیه در اولویت وقف قرار گیرد گفت : واقفان خیر اندیش با وقف موقوفات حوزوی در راستای ترویج فرهنگ اخلاقی در جامعه خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشته اند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha