یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف اصفهان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: نیاز به انجام وقف با نیت فعالیت های قرآنی، برای رفع مهجوریت از قرآن و توسعه حوزه های علمیه در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، به مناسبت هفته وقف، به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقف موجب رشد اقتصادی و رفع نیازهای جامعه می شود.

وی افزود: رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه با انجام وقف و نیت های متنوع واقفان قابل حل است و استان اصفهان در ترویج وقف در سطح کشور پیشتاز است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با اشاره به این که امسال 150 وقف توسط مردم انجام شده که آمار این امر نیک تا پایان سال جاری به 250 مورد وقف می رسد، بیان کرد: نیاز به انجام وقف با نیت فعالیت های قرآنی، برای رفع مهجوریت قرآن در جامعه ضروری است و باید در این راستا رسانه ها و علما همکاری کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان نیات واقفان در این امر تصریح کرد: امسال نیت واقفان برای فعالیت ها و توسعه مساجد، حسینه ها، فعالیت های قرآنی، توسعه حوزه های علمیه، کمک به زوج های جوان و درمان و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بوده است، ارزش ریالی این موقوفات به بیش از 3میلیارد ریال می رسد.

 مدیرکل اوقاف استان اصفهان با اشاره به نقش وقف در استان اصفهان گفت: 70 درصد از بیمارستان های استان اصفهان موقوفه هستند که جایگاه وقف در امر فعالیت های بهداشتی و درمانی را نشان می دهد.

وی به عمران و آبادانی آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان در توسعه عمران و آباداتی آستان مقدس امامزادگان رتبه اول کشوری را دارد.

وی به برنامه های هفته وقف در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تجلیل از واقفان، برگزاری همایش وقف، نشست های تخصصی و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های هفته وقف است.

313/38

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha