جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
آل سعود

حوزه/ حجت الاسلام خطاط گفت: حکام سعودی ببیند که میلیون ها زائر دلباخته سیدالشهدا(ع) بدون هیچ کم و کاستی، به کربلا مشرف می شوند و به راحتی اعمالی زیارتی خود را انجام می دهند.

حجت الاسلام عبدالامیرخطاط در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: همان گونه که در روایات وارده شده است، زیارت امام حسین علیه السلام به عنوان یک نماد برای تشیع درنظر گرفته شده است، و لذا زیارت اربعین، اقتدار تشیع و معرفی حضرت سید الشهدا علیه السلام و مکتب ایشان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: راهپیمایی اربعین، تعریضی به حکام سعودی است که آنها با چشم خود ببینند، میلیون ها زائر دلباخته سیدالشهدا(ع) بدون مشکلاتی که همه ساله مسئولین عربستانی در مراسم حج با آن دست و پنجه نرم می کنند، به کربلا مشرف می شوند و به راحتی اعمال زیارتی خود را انجام می دهند.

 این استاد حوزه درخصوص علت تاکیدات فراوان مبنی بر زیارت امام حسین علیه السلام در روایات، عنوان کرد: ویژگی خاص امام حسین علیه السلام باعث شد، اسلام باقی بماند همچنین از دیگر ویژگی های ایشان، مستحب بودن خوردن تربت ایشان برای شفا می باشد که انسان هیچ خاکی را نمی تواند بخورد، اما به خوردن تربت حضرت سفارش شده است، لذا این امور موجب شده که زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیشتر مورد تاکید ائمه اطهار(ع) قرار گیرد.

 حجت الاسلام خطاط تصریح کرد: وظیفه ی همه ما این است که به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شویم و لازم نیست که به بهانه برآورده شدن حاجات عازم سفر گردیم، بلکه چون این سفر وظیفه ما می باشد، خداوند را شاکر باشیم که به این توفیق بزرگ دست یافتیم، البته در کنار این موارد، تعجیل فرج آقا امام زمان علیه السلام را نیز از خداوند مسئلت کنیم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha