دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ راهپیمایی اربعین، همایش عمومی جهان اسلام است و زائران حسینی با این حرکت به دنیا اعلام می کنند که اسلام حسین(ع) دارای رأفت است، لذا این اسلام باید به دنیا معرفی شود، نه اسلام داعشی که سر از بدن مسلمانان جدا می کند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به پیاده روی واجتماع عظیم اربعین، گفت:  قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) دارای هدفی یکسان بودند و رسیدن به هدف پیامبر(ص) و قرآن، با قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا رقم خورد ضمن این که می توان گفت اگر در جهان هستی بخواهیم مصداقی برای اسلام عملی بیابیم، باید قیام اباعبدالله(ع) را بررسی نماییم.

وی با اشاره به این که راهپیمایی اربعین، با توحید نابی که مدنظر علما و صلحا بوده، عجین شده است، ابراز داشت: رژیم بعث عراق سال های بسیار طولانی نه تنها اجازه برپایی راهپیمایی های عظیم اربعین را نمی داد، بلکه با تدابیر شدید امنیتی، حتی زیارت مرقد مطهر اباعبدالله(ع) را محدود کرده بود، اما این مسئله دوام نیاورد، چرا که علاقه به امام حسین(ع)با فطرت مردم عجین شده بود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تاکید کرد: راهپیمایی اربعین، همایش عمومی جهان اسلام است و زائران حسینی با این حرکت به دنیا اعلام می کنند که اسلام حسین(ع) دارای رأفت است، لذا این اسلام باید به دنیا معرفی شود، نه اسلام داعشی که سر از بدن مسلمانان جدا می کند.

وی افزود: همه اعم از مسلمان و غیر مسلمان در پیاده روی اربعین حضور دارند، چون شخصیت عظیم امام حسین(ع) و جاذبه بسیار بالای ایشان، همه جهانیان را به سمت خود می کشد.

حجت الاسلام صالحیان در پایان گفت: زائران اربعین علاوه بر تلاش در راستای کسب بصیرت و بصیرت افزایی، باید به مسئله مهم وحدت توجه داشته باشند و تا ان شاءالله مورد عنایت حضرت امام حسین(ع) قرار بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha