جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده

حوزه/ همایش بزرگداشت «عالم واقف» ۱۸ آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور علما،مدیران دستگاههای اجرایی و مسئولان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان امروز در نشست با رسانه های گروهی با اعلام این خبر گفت:این همایش در راستای بزرگداشت عالم واقف مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) با محوریت نکوداشت  و معرفی موقوفات آن عالم جلیل القدر که دارای موقوفات متعددی در خارج و داخل کشور هستند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه علمای دین و بزرگان حوزه واقفان خیر اندیش بوده اند افزود:باید موقوفات این عالمان نیک اندیش به جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود.

وی مسجد هامبورگ آلمان ،مسجد اعظم قم و موقوفات متعدد در روستاهای بروجرد را تنها بخشی از موقوفات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی نام برد و بیان داشت:وقف نهادی ممتاز در حوزه دین و فرهنگ است و باید این سنت حسنه بیش از پیش درجامعه تبلیغ و تبیین شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه در سامانه سازمان اوقاف ۸۰۰  نیت وقف وجود دارد تصریح کرد:درآمد تمام موقوفات بصورت کامل در راستای اجرای  نیات واقفان خیراندیش هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه رسانه ها از اقشار تاثیر گذار بر اذهان و افکار عمومی در جامعه هستند خاطر نشان کرد:رسانه ها باید با تعامل و ارتباط هماهنگ با ادارات اوقاف و امور خیریه بتوانند مردم را به ثبت موقوفات متعدد تشویق و ترغیب نمایند.

وی دیدار با ائمه جمعه و روحانیون با موضوع وقف، همایشهای یاوران وقف و وقف و بانوان را از جمله محوری ترین برنامه های هفته وقف در استان برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت برگزار می شود ابراز داشت:طرح آرامش بهاری،سوگواره یاس نبوی،همایش  های لبیک یا حسین( ع) ،احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی ،منشور عزت در کاخ استبداد و ذلت و برگزاری سوگواره های عاشو ایی و ایجاد خیمه های معرفت در امامزادگان استان ،از جمله مهمترین برنامه های اوقاف و امور خیریه  در طول سال می باشد

همایش لبیک یا رسول الله(ص) ۲۸ صفر در امامزادگان لرستان

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه همایش لبیک یا رسول الله(ص) ۲۸ صفر همزمان با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) با عنوان پیاده روی از حرم تا حرم در خرم آباد برگزار می شود بیان داشت:همایش لبیک یا رسول الله از حرم مطهر امامزاده زید بن علی(ع) خرم آباد تا امامزاده عبدالله ع این شهرستان با پیاده روی مردم شیفته آل الله برگزار می شود.

استان لرستان از استان های برتر در طرح تربیت حافظان قرآن

وی استان لرستان را استانهای برتر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم دانست و گفت:این استان هر سال در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن علاوه بر تحقق تربیت  سهمیه سراسری تلاش نموده حافظانی را بیشتر از سهمیه تربیت نماید.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزاری برنامه های قرآنی دیگر از جمله محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و مطرح کشوری و استانی را نیز از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه این استان عنوان کرد و گفت:برگزاری برنامه های فرهنگی و بصیرتی از جمله مراسمات رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ،بزرگداشت مراسم ۹ دی و همچنین جشن پیروزی انقلاب هم از دیگر برنامه های محوری نهاد اوقاف و امور خیریه در امامزادگان استان است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha