دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلال رضوی مهر - مشاور رئیس سازمان اوقاف

حوزه / حوزه‌های علمیه و مبلغان برای نهادینه کردن وقف در جامعه وظیفه دارند و می‌توانند برای معرفی آن نقش بسیار مهمی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه وقف مفهوم ارزشمند و گسترده‌ای در آموزه‌های دینی دارد گفت: امروز نیازمندی جامعه اسلامی از هر روز دیگر نسبت به فرهنگ وقف بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بهترین پشتیبان و ماندگارترین خیراندیشی برای مهرورزی و دگر گرایی وقف است افزود: سیره عملی رسول اکرم(ص)، امیرمومنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و سایر معصومین(ع) بر احیای فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: به برکت فرهنگ وقف و ترویج این فرهنگ حسنه از قرون گذشته تاکنون شاهد وقف‌های فراوان و استمرار فضائل اخلاقی در جامعه نظام‌مند اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: ساخت درمانگاه، بورسیه دانشجویان، کتب دینی، موقوفات جهت ازدواج نیازمندان، تهیه مسکن برای نیازمندان، اطعام، ساخت مدارس، پارک، مسجد و سایر نیازمندی‌های بشری از جمله موقوفاتی است که خیراندیشان نسبت به وقف آنها اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: حوزه علمیه نجف با وقف احیا شد و مرحوم آیت الله سید احمد موسوی پدر سید رضی با جهت دهی موقوفات این حوزه کهن را بهینه نمود و این حرکت موجب شد تا شاهد باشیم کتب گسترده علمی و علمای بسیار و شخصیت‌های بی‌بدیلی را به جهان اسلام معرفی کرد و این نظم با برکت علمی تا ابدیت در آسمان بشریت می‌درخشد.

وی ادامه داد: امروز نیز متدینین و خیراندیشان ایران اسلامی باید وقف و نیازمندی‌های جامعه را به مردم بشناسانند تا شاهد موقوفات فراوان در این زمینه باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه هفته آخر ماه صفر که به هفته وقف تعلق دارد زمینه‌ای است که مسئولان نیازهای جدی وقف را بیان کنند گفت: حوزه‌های علمیه و مبلغان نیز برای نهادینه کردن وقف در جامعه وظیفه‌دارند و می‌توانند برای معرفی آن در جامعه نقش بسیار مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha