جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر شناسایی استعدادهای درخشان در رشته های قرآنی؛ به ویژه رشته تفسیر قرآن کریم، اهتمام بیشتر به نخبه پروری در این حوزه را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء بر شناسایی استعدادهای درخشان در رشته های قرآنی؛ به ویژه رشته تفسیر قرآن کریم و نخبه پروری تأکید کردند و گفتند: با وجود اینکه قرآن کریم همانند دریای بیکرانی است که هر مقدار از آن بهره برداری شود، هرگز تمامی ندارد؛ اما در طول تاریخ شاهدیم که از زمان شیخ طوسی(ره) تا زمان علامه طباطبایی(ره) هیچ کتاب برجسته تفسیری نگاشته نشده است.

ایشان ادامه دادند: به برکت طهارت و قداست امام راحل(ره)، جوانان خالصانه وارد میدان شده و جان دادند تا این سرمایه گذاری عظیم برای احیاء قرآن کریم در نظام اسلامی صورت بگیرد؛ لذا نباید در برابر آن تنها به تربیت شاگردان متوسط اکتفاء و قناعت شود.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که کشاورزان ابتدا بذر سال بعد خود را برداشته؛ سپس به فکر فروش مابقی محصول خود هستند، اظهار داشتند: فعالان حوزه علوم قرآنی نیز ابتدا باید به فکر تأمین اساتید و محققان آینده خود در رشته های مختلف و مورد نیاز باشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر از سخنان خود به مسئله وقف به عنوان یکی از بهترین نعمت های الهی اشاره کردند و اذعان داشتند: لازم است مسئولان اوقاف با انجام کارهای فرهنگی وقف را به سوی حوزه های علمیه در راستای ارتقاء سطح فکری جامعه هدایت کنند تا با گسترش فرهنگ در جامعه، علاوه بر احیاء اوقاف و مردم نیز ترغیب شوند مال خود را در جهت گسترش علم و فرهنگ وقف نمایند.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار گزارشی از روند برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که قرار است به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قران کریم در ماه جاری برگزار شود، به محضر معظم له ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha