شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌‌الاسلام شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروزه دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مسئله جریان نفوذ را در دستور کار خود قرار داده اند و این کار را به واسطه افرادی از درون جامعه که دارای اعتقادات و مبانی فکری سست هستند، انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی شب گذشته در همایش طرح نوروزی آرامش بهاری که برای مبلغین اوقاف، خادمان و هیئات امنا امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد، گفت: در این طرح باید هدف اصلی که ارتقاء سطح معرفتی و آگاهی می باشد، در دستور کار قرار گیرد؛ نه صرف خدمت رسانی از بُعد گردشگری.

وی ابراز داشت: البته خدمت رسانی نیز به نوبه خود دارای ارزش زیادی است؛ اما باید دقت داشته باشیم که از هدف اصلی خود باز نمانده و آن را  امری برای گسترش فرهنگ  اسلامی بدانیم و همواره در این امر، اهتمام و نگرش خاصی به مقوله نیروی انسانی و انسان سازی که از امور مهم در این عرصه می باشند، داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان ساخت: انسان سازی در عرصه فرهنگ اسلامی دارای اهمیت خاصی است که به نوبه خود نگاه دقیق و کارشناسانه ای را در بُعد مخاطب می طلبد و این امر زمانی محقق می شود که در مقوله فرهنگ، نگاه قرارگاهی داشته باشیم؛ به این بیان که تمامی تجهیزات و ابزارهایی همچون مبانی فکری، عقیدتی، بهره گیری از ظرفیت ها و نیروی انسانی اماده و به صورت منسجم به سمت هدف والا حرکت کنند و البته باید به این امر نیز توجه داشت که فعالیت در امور فرهنگی، چه بسا سخت تر و مهم تر از کارزار نظامی باشد؛ لذا باید در اجرای ارامش بهاری با نگاه قرارگاه فرهنگی فعالیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی نفوذ در بُعد فرهنگی را امری مهم خواند و گفت: امروزه دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مسئله جریان نفوذ را در دستور کار خود قرار داده اند و این کار را به واسطه افرادی از درون جامعه که دارای اعتقادات و مبانی فکری سست هستند، انجام می دهند تا آنان را به عنوان یکی از عوامل خود در دست داشته و در صدد ایجاد رخنه های فرهنگی توسط منحرفین جامعه همچون افرادی که اگاهانه یا نا آگاهانه عمل می کنند، می باشند.

وی توجه به مقوله معارف دینی و قرآنی را از وظایف مسئولین برشمرد و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران که داعیه دار حکومت اسلامی است، باید مسئولانی داشته باشد که در تمامی مسائل مربوط به حوزه دین و قران  نگاه ویژه ای داشته باشند و با تزریق بیش از پیش مباحث مادی و اقتصادی در مبانی قرانی نسبت به دیگر امور، مانع مقوله نفوذ در بُعد فرهنگی شده و در عرصه آسیب های اجتماعی از مقوله فرهنگ اسلامی دفاع نمایند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر دفاع فرهنگی و استفاده از ظرفیت های همچون عید نوروز برای القاء مفاهیم اسلامی و معرفتی، اظهار داشت: کوتاهی در امور فرهنگی روا نیست؛ چراکه امروزه دشمنان اسلام از کوچک ترین ظرفیت ها برای ضربه زدن به عقائد مسلمانان استفاده می نمایند؛ لذا باید در تفهیم مخاطب از مباحث روز و مبتلابه و مسائل تربیتی اسلامی بهره برده و با بیانی رسا و شیوا به طرح مباحث اعتقادی و ... بپردازیم تا مبادا بر ذهن مخاطب شبه هایی حمل شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی در پایان به تبیین مفاهیم آموزشی که در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری اجرا می شود، پرداخت و ابراز داشت: این طرح  چند سالی است در بقاع متبرکه و امام زادگان با حضور مبلغین سازمان اوقاف که دوره های بیان معارف دین را گذرانده اند، در جوار این اماکن متبرکه با استفاده از ظرفیت نوروز و با اجرای کلاس ها و کارگاه های آموزشی اجرا شده و در آن به تبین معارف الهی و اهل بیت (علیم السلام) می پردازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha