پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن ربیعی

حوزه/ سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۰ تا پایان ۹۴ بیش از ۴ میلیون متر مربع به زیربناهای موجود امامزادگان و بقاع متبرکه کشور افزوده شد، گفت: اگر امامزادگان را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی بر طرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حسن ربیعی با بیان این که یکی از سیاست های سازمان اوقاف در راستای عمل به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، ایجاد زیرساخت های لازم در بقاع متبرکه جهت افزایش حضور مردم در امامزادگان است، اظهار داشت: سازمان اوقاف با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور، ضمن توسعه زیر ساخت های این اماکن متبرکه، ده ها برنامه فرهنگی و قرآنی را در طول سال در امامزادگان سراسر کشور برگزار می نماید.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که از ابتدای سال 90 تا پایان سال 94 بیش از چهار میلیون متر مربع به زیربناهای موجود امامزادگان و بقاع متبرکه کشور افزوده شد، اظهار کرد: در سال 95 نیز برنامه پنج‌ساله دوم سازمان اوقاف آغاز شده و در قالب این برنامه برای امامزادگانی که ظرفیت عملیات عمرانی و توسعه ای را دارند، طرح جامع عمرانی تعریف و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس سیاست این سازمان، بناهای بقاع متبرکه باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که علاوه بر ماندگاری و فاخر بودن در ابعاد هنری نیز قابلیت های ارزشمندی را به جامعه منتقل کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه برخی از امامزادگان کشور قابلیت فراوانی در جذب گردشگر و مسافر دارند، عنوان کرد: در این راستا امامزادگانی که دارای پتانسیل گردشگری و مذهبی می باشند و یا درجاده ها و فضاهای درون شهری در دسترس عموم مردم است، شناسایی شده و سعی می‌شود با عمران و آبادانی آن‌ها، زمینه جذب بیشتر زائر و گردشگر در آن‌ اماکن مقدس فراهم شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، گفت: اگر بتوانیم امامزادگان را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه بر طرف خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اوقاف، وی، رسیدگی به مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه را از برنامه‌های اصلی ادارات ‌کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور برشمرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف برگزاری دوره های آموزشی ویژه خادمان و اعضای هیئت امنای امامزادگان به منظور بهینه سازی خدمات در بقاع متبرکه و ارتقای سطح دانش و آگاهی های این اقشار است که تاکنون صدها دوره آموزشی با استقبال خادمان و هیئت امنای امامزادگان به همت ادارات اوقاف در سراسر کشور برگزار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha