یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جت‎الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بر لزوم توجه به جایگاه معنوی حضرات امزادگان در قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، پیش امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده حمزه(ع)، در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم گفت: بر اساس نظر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب های فرهنگی در کشور تبدیل شوند، به همین خاطر در کشور به منظور توسعه فرهنگ تجلیل از امامزادگان و نزج گرفتن حرکت های مرتبط به تکریم این حضرات روز ملی امامزادگان در کشور نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم بیان کرد: روز ملی بزرگداشت امامزادگان که جای جای ایران اسلامی، به وجود بیش از 8هزار نفر از آنها متبرک است، ظرفیتی عالی را در عرصه فرهنگ دینی در کشور ایجاد کرده است.
وی افزود: امامزادگان از سلاله پاک اهل بیت(ع) هستند؛ همانانی که پیامبر اکرم(ص)برای بیان اجر رسالت خود، عشق به اهل بیت(ع) را به ما گوشزد کردند؛ بیان عشق به اهل بیت(ع) در ایران همیشه از جانب امامزادگان انجام می شود.
حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: امامزاده حمزه(ع) همیشه پایگانی نورانی و مامنی برای مردم قم بوده اند؛ مردم قم در طول تاریخ همیشه به حرم های امامزادگان مشرف می شوند و در این سالها همیشه مقبره ایشان، جایگاه مومنان و مومنات بوده و حرکت های فرهنگی بسیاری از کنار این مقبره شریف ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha