جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه/ رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی با تاکید بر ضرورت تدوین شیوه نامه ای جامع برای دعوت و فراخوان به مسابقات بین المللی قرآن گفت: باید برای ارائه خدمات آموزش قرآنی به کشورهای توسعه نیافته بر نامه ریزی وتلاش شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشورکه با حضور اعضا بر گزار شد، بر لزوم توجه به جمع خوانی قرآن کریم در محافل وبرنامه ها تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود ضمن ابراز رضایت از اجرای این برنامه بر توجه هر چه بیشتر به آن تاکید فرموده اند؛ بنابراین می توان این برنامه را در ابعاد مختلف گسترش داد.  

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه، یکی از رویکردهای مهم در بر نامه های قرآنی را توجه به منویات رهبری دانست وتاکید کرد: عمل به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری باید در مسابقات قرآن و بر نامه های قرآنی ماه مبارک رمضان سرلوحه امور قرار گرفته و میزان عمل به این فرمایشات مورد ارزیابی  وسنجش قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی و  صبغه انقلابی باید در مسابقات قرآن مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: نمادها و سمبل های انقلاب اسلامی بر مبنای قرآن باید در سالن های مسابقات قرآنی در معرض دید متسابقان قرار بگیرد و برداشت های سیاسی و اجتماعی از آیات قرآنی نیز ترجمه و به صورت واضح  در معرض دید شرکت کنندگان خارجی و عموم  مرد م قرار بگیرد .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: آیات مبتلابه امروز جامعه، جهان اسلام و دنیا باید همواره مورد تاکید و توجه قرار بگیرند و در تبلیغات و اطلاع رسانی ها همراه با فرمایشات و منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری محور این تبلغات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی همچنین بر ضرورت بازنگری و نحوه دعوت و شیوه فراخوان متسابقان به مسابقات بین المللی قرآن تاکید کرد و گفت: برای دعوت و حضور بهترین نفرات در این رویداد عظیم قرآنی باید شیوه نامه جامعی تدوین تا بهترین افراد بتوانند به این مسابقات راه پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدی افزود :علاوه بر این باید در برای ارائه خدمات آموزش قرآنی به کشورهای توسعه نیافته تلاش کنیم .

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی بانوان شد وافزود: بخش اعظمی از فعالان قرآنی کشور را بانوان تشکیل می دهند؛ بنابراین باید به این قشر از جامعه توجه ویژه ای شده و مسابقات قرآنی خواهران نیز مورد ارزیابی مستمر قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha