دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

علی اصغر شجاعی دارنده رتبه نخست مسابقات بین المللی هند گفت: ای کاش به قاریان و حافظان قرآن کریم به اندازه قهرمانان ورزشی بها داده می شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، استاد علی اصغر شجاعی، قاری بین المللی قرآن کریم در جمع قاریان استان قم با اشاره به علاقه جوانان و نوجوانان ایرانی در فراگیری علوم قرآنی افزود: امیدواریم نهضت قرآن آموزی که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است، قدرتمندتر از گذشته به راه خود ادامه دهد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین کشور در اطلاع رسانی نامناسب و حضور کمرنگ کنسولگری ایران در محل برگزاری مسابقات، خواستار توجه مسئولین و رفع کاستی ها در این خصوص شد و گفت: چه خوب است که مسئولین نسبت به قاریان و حافظان قرآن کریم به اندازه قهرمانان ورزشی بها و ارزش قایل شوند و در تجلیل و تکریم آنان کوتاهی نکنند.

شعاعی در خصوص جایگاه و نقش شهر مقدس قم در ایجاد خیزش قرآن پژوهی و قرآن آموزی به ویژه در میان شیعیان گفت: این امر رسالت محافل قرآنی و حوزه‌های علمیه در توسعه فضاهای قرآنی را سنگین تر می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز در سخنانی قرآن را بهترین دستور العمل زندگی انسان برشمرد و با اشاره به ارتباط قرآن با اهل بیت(ع) گفت: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نمادهای عینیت یافته آیات الهی هستند و معارف خداوند در رفتار و کلام آنها تجلی یافته است.

وی افزود: قرآن ملجاء تمام نیازهای بشری است و حضرت مهدی(عج) نیز با بهره گیری از مفاهیم آسمانی قرآن، بشریت را به مقام کامل انسانی خواهد رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی، قرآن را مستحکم ترین پناهگاه امروز بشریت برشمرد و گفت: عزت در آشنایی با قرآن است و رسالت امروز ما درک حقایق و مفاهیم این کتاب عزیز و بهره مندی از آن در مسیر زندگی است.

خاطرنشان می شود، مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن هند با حضور قاریان و حافظانی از هفده کشور جهان برگزار شد، که استاد شجاعی قاری برجسته قمی به عنوان تنها شرکت کننده شیعی در این مسابقات، مقام نخست رشته قرائت را کسب نمود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha