شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یونس عالی‎پور، معاون امور زائرین استانداری قم

حوزه/ معاون امور زائران استانداری قم گفت: غرب با تمام وجود سعی می‎کند که مهندسی خاصی برای جوانان ما طراحی کند و در این مهندسی حتما روی از بین بردن ارزش‎های اصیل اجتماعی و مذهبی مردم به خصوص امامزادگان کار و تلاش می‎کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» یونس عالی‎پور، معاون امور زائرین استانداری قم، پیش از ظهر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده حمزه(ع) در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم گفت: یکی از مهمترین برکات شهر مقدس قم وجود مضاجع شریف امامزادگان واجب التعظیم است.
وی افزود: با اینکه مدعی هستیم که 400 امامزاده در استان قم، وجود دارد، ولی سئوال اینجاست که چه میزان در خصوص امامزادگان مدفون در قم کار فرهنگی انجام شده است؛ غیر از کارهایی که در این زمینه انجام شده، نیازمند فعالیت های جدیدی در این عرصه هستیم.
معاون امور زائرین استانداری قم بیان کرد: هنوز در این عرصه هیچ خدمت شاخصی انجام نداده ایم؛ در خصوص امامزادگان، آثار هنری مناسبی تولید نشده است؛ هنرهای نمایشی ظرفیت بسیاری برای فعالیت در زمینه معرفی امامزادگان دارند؛ نشریات و مطبوعات،کتب و... از دیگر ابزاری هستند که باید در معرفی این بزرگان مورد استفاده قرار گیرند.
وی اظهارکرد: اگر ده امامزاده در قم برای دنیای غرب بود برای آنها چه می کردند؟ هر شب یک سریال چینی و کره ای با عنوان افسانه از صداوسیمای کشور ما پخش می شود، ولی ما برای معرفی این همه امامزاده که هر کدام مشعلی درخشان در آسمان بشریت و انسانیت هستند چه کار مثبتی انجام داده‎ایم.
عالی پور گفت: تجلیلی که امروز استان قم در خصوص امامزاده حمزه(ع) انجام داده است، باید ما را به سمتی ببرد که سیره عملی و روش زندگی اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کند؛ دنیای غرب با تمام وجود سعی می‎کند که مهندسی خاصی برای جوانان ما طراحی کند و در این مهندسی حتما روی از بین بردن ارزش‎های اصیل اجتماعی و مذهبی مردم به خصوص امامزادگان کار و تلاش می‎کند.
معاون استاندار قم بیان کرد: خوشبختانه مصوبه بودجه فرهنگی ماده 12 به برنامه ششم به سه استان خراسان رضوی، قم و فارس منتقل شد؛ به همین منظور باید برنامه ریزی مناسبی در زمینه معرفی امامزادگان بر اساس همین مصوبه انجام دهیم زیرا این بزرگان بهترین الگو برای تبیین انسان کامل هستند.
وی در پایان به مساله فروش سوغاتی در بازارهای شهرهای مذهبی اشاره کرد و گفت: در استان قم و استان‎های زیارتی دیگر مرسوم است که سوغات‎های فراوانی در اطراف حرم‎ها فروخته می‎‌شود که اکثر آنها چینی هستند، ولی اگر برنامه‎ریزی درستی انجام شود می‎توانیم همین کالاها را در درون استان تولید کنیم و علاوه بر ایجاد ظرفیت‎های تولیدی و صنعتی و صنایع دستی و اشتغالزایی از هدررفت سرمایه‎های ملی جلوگیری خواهیم کرد؛ البته در این زمینه حتما نیازمند مشارکت بانک‎ها نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha