پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 391187
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
پنجاه جلد کتاب مهریه عروس مسلمان هندی

حوزه/ یک عروس مسلمان هندی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه حیدرآباد هند است مهریه ازدواج خود را پنجاه جلد کتاب قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از ایندین اکسپرس یک عروس مسلمان هندی به نام سهله نچییل که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه حیدرآباد هند است مهریه ازدواج خود را پنجاه جلد کتاب قرار داد.

سهله که اهل مالاپورام در ایالت کرالای هندوستان است در توضیح این انتخابش گفت: بنا بر متون دینی اسلام تعیین این که مهریه چه چیزی باشد از اختیارات عروس است. من با انتخاب کتاب به عنوان مهریه‌ام ‌خواستم به مسلمانان منطقه نشان دهم می‌توان بدون وسواس درباره این که چقدر طلا بین طرفین رد و بدل شده ازدواج کرد.

انیس نادودی نامزد سهله هم با وجود مخالفت‌های اقوام خود و اقوام همسرش با چنین مهریه‌ای از تصمیم او حمایت کرد. خویشاوندان آنها اصرار داشتند که مهریه عروس باید طلا یا پول باشد ولی سهله به آنها توضیح داد که اسلام به زنان این آزادی را داده که مستقلا فکر کنند و برای خودشان تصمیم بگیرند.

سهله لیستی از پنجاه کتاب مورد علاقه‌اش را که بعضا کمیاب بودند به همسرش داد تا آنها را به عنوان مهریه برایش تهیه کند. انیس که برای یافتن برخی از کتاب‌های موردنظر همسرش مجبور شد صدها کیلومتر سفر کند و به ایالات دیگر هند برود گفت: از این جستجوی کتاب لذت برده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha