جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرواعظ

حوزه/ میرواعظ با ننگین خواندن کشته شدن مردم کشمیر به دست نیروهای دولتی گفت: هند با پشتوانه قوانین سیاه ظالمانه، کشمیر را به میدان جنگ تبدیل کرده‌است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»میرواعظ  از رهبران حزب حریت کشمیر با ننگین خواندن کشته شدن مردم بی‌گناه کشمیر به دست نیروهای دولت هند، اعلام کرد که نیروهای هندی با پشتوانه قوانین سیاه ظالمانه، کشمیر را به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند.

میرواعظ در بیانیه خود گفت: کشمیر به میدان جنگی مبدل شده که در آن مردم غیرنظامی با گلوله‌ جان خود را از دست داده، مورد حمله گاز اشک‌آور قرار گرفته یا بازداشت می‌شوند. تاکنون بیش از 60 غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از 5 هزار نفر مجروح شده‌اند. صدها تن از مجروحان بینایی‌، دست یا پای‌شان را از دست داده و معلول شده‌اند، و بیش از 1 هزار و 500 جوان، رهبران مقاومت و فعالان مدنی نیز بازداشت شده‌اند.

میرواعظ در ادامه گفت: درحالی که مردم سخت‌ترین شکل حکومت نظامی، محدودیت‌ها و نقض‌ حقوق بشر را تجربه می‌کنند، طبقه‌ حاکم هیچ حرکتی از خود نشان نداده است. هفته‌هاست که مردم در نواحی مختلف کشمیر اجازه برگزاری نماز جماعت در مسجد جامع تاریخی سرینگر و مساجد اصلی محل اقامت‌شان را نداشته‌اند. طبقه حاکم تنها به قدرت اهمیت می‌دهد و از هیچ جنایتی برای ماندن در منصب خود فروگذار نیست. اگر آنان به مردم اهمیت می‌دادند، تاکنون دریافته بودند که چگونه به ابزاری برای پرکردن گورستان‌ها از شهدا و بیمارستان‌ها از مجروحین مبدل شده‌اند و چشم‌شان را به روی این واقعیت می‌گشودند که  مردم در سرتاسر کشمیر اعتراضات مسالمت‌آمیزی علیه جنایات دولت برپا کرده‌اند، اما تنها به جهت تلاش برای بدست آوردن حقوق مدنی‌شان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

در این میان سخنگوی حزب حریت با محکوم کردن حبس و بازداشت خانگی میرواعظ عمر فاروق، رهبران ارشد حزب حریت، مولانا مسرور عباس انصاری، مختار احمد وازه، مدافع شهید الاسلام، جاوید احمد میر و دیگران، اعلام کرد که چنین شیوه‌هایی قادر به شکستن ارائه رهبران مقاومت و خواستاران آزادی کشمیر نخواهد بود.

شهید الاسلام مشاور رسانه‌ای حزب حریت نیز در بیانیه‌ای پرتاب گاز اشک آور پلیس در منطقه دالگات، هنگامی که مردم برای خواندن نماز عصر در جاده تجمع پیدا کرده بودند را محکوم کرد. و پرتاب گاز اشک آور در مناطق اورانهال و باتنگو را «تروریسم دولتی» عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha