شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رسانه‌های معتبر فرانسوی از این پس تصاویر و اسامی تروریست‌ها را منتشر نخواهند کرد

حوزه/ افزایش حملات تروریستی در فرانسه، سازمان‌های خبری را وادار کرده است که از انتشار هر گونه اطلاعاتی که سبب تجلیل تروریست‌های جان باخته شود خودداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  واشنگتن تایمز، رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند: تصاویر و اسامی مربوط به تروریست‌ها را در اروپا منتشر نخواهند کرد.

آمار رو به افزایش حملات تروریستی از ژانویه 2015 در فرانسه، سازمان‌های خبری را وادار کرده است که از انتشار هر گونه اطلاعاتی که سبب تجلیل پس از مرگ تروریست‌های جان باخته شود خودداری کنند.

روزنامه‌ لوموند روز چهارشنبه در سرمقاله‌ای نوشت: سایت‌ها و روزنامه‌هایی که این اطلاعات را فراهم می‌کنند نمی‌توانند برای زیرسئوال رفتن توسط جبهه‌های مختلف بهانه‌ای بتراشند و از زمان تشکیل داعش تا کنون لوموند چندین بار شیوه‌های انتشار خود را تغییر داده است.

این مقاله با عنوان «مقاومت در برابر استراتژی نفرت» یک روز پس از حمله تروریست‌ها به کلیسا و کشته شدن کشیش 85 ساله این کلیسا به دست تروریست‌ها نوشته شد.

ایستگاه تلویزیونی بی.اف.ام و روزنامه کاتولیکی لاکرویکس نیز از این پس شیوه روزنامه لوموند را درپیش خواهند گرفت.

هروه برود مدیر تحریریه کانال تلویزیونی بی.اف.ام در این باره گفت: ما شب گذشته به این تصمیم رسیدیم که تا اطلاع ثانوی تصویر تروریست‌ها را نشان ندهیم. ما مدت‌هاست که به فکر چنین اقدامی هستیم و حادثه تروریستی نیس و تراژدی‌های مکرر سبب شد این تصمیم را عملی کنیم.

با این حال برخی از رسانه‌های خبری از جمله فیگارو، نوول ابزرواتور و لیبراتون در بعضی موارد نام و تصاویری در رابطه با حملات منتشر خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha