سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اعتراض مسلمانان هند به تخریب خودسرانه مساجد حیدرآباد

حوزه/ مسلمانان هندی از دولت محلی آندرا پرادش در حیدرآباد خواسته‌اند تا تخریب مساجد و درگاه‌ها را به بهانه گسترش جاده‌ها در این ایالت متوقف کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجلس اتحاد مسلمین هندوستان (ایمیم) از دولت محلی آندرا پرادش در حیدرآباد خواسته‌اند تا تخریب مساجد و درگاه‌ها را به بهانه گسترش جاده‌ها در این ایالت متوقف کنند.

یک هیات از قانونگذاران مسلمان در تلنگانا با دبیرکل آندرا پرادش در حیدرآباد ملاقات کرده و یادداشت خطاب به وزیر را به او ارائه دادند. در این نامه به با اشاره به حوادث ناگوار تخریب مساجد از جمله مسجد صدساله ابوبکر در ویجیاوادا، در ماه می و تخریب برخی مساجد دیگر، درگاه‌ها و گورستان‌ها در مناطق دیگر، این عمل دولت را که به اسم سازندگی، ساختن جاده‌ها و پل‌سازی انجام شده محکوم کردند

در این یادداشت آمده است: مقامات منطقه‌ای کریشنا با حمایت فعال پلیس و شهرداری اقدام به تخریب خودسرانه مساجد، درگاه‌ها و گورستان‌های مسلمانان کرده‌اند که این عمل نقض فاحش قوانین مربوط به حفاظت از امکان مذهبی و نادیده گرفتن درخواست‌های رهبران اسلامی و تظاهرات‌های مسلمانان محلی بوده است.

پیشتر روحانیون و مسلمانان محلی برای جلوگیری از تخریب مساجد دست به تظاهرات زده بودند، اما هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفت.

از سوی دیگر مسئولین منطقه کریشنا قصد تخریب مساجد و گورستان‌های بیشتری در راستای طرح‌های جاده سازی دارند. این گروه اسلامی خواستار بازسازی اماکن مذهبی تخریب شده و اقدام قانونی علیه افسران محلی مسئول تخریب‌ها شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha