جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آثار شهید مطهری

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران قزوین از برگزاری مرحله نهایی مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه این استان خبر داد.

خانم نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر، بیان کرد: مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری با هدف تقویت و ارتقاء سطح علمی حوزه های علمیه خواهران، توانمند سازی طلاب جهت پاسخ گویی به سوالات و شبهات، آشنایی طلاب با اندیشه های شهید مطهری و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس حوزه های علمیه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: این مسابقات برای طلاب پایه های 2 تا 5 در مقطع دیپلم و 4 تا 7 در مدارس مقطع سیکل برگزار می شود که برای هر کدام از مقاطع هم کتاب های مطالعاتی خاصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سئوالات این دوره از مسابقات از کتاب های سیری در سیره نبوی، حماسه حسینی، آزادی معنوی، جاذبه و دافعه امام علی(ع) مساله حجاب، تعلیم و تربیت در اسلام، اسلام و سرنوشت و عدل الهی طرح شده بود و چنانچه شرکت کنندگان می توانستند از 100 امتیاز 70 امتیاز کسب کنند به مرحله نهایی راه پیدا می کردند.

نظری اضافه کرد: مرحله نهایی این مسابقات صبح امروز 29 بهمن ماه با حضور 24 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران استان قزوین برگزار شد که از این تعداد 4 نفر در مقطع سطح 2 و 20 نفر هم در سطح 3 شرکت کرده بودند.

معاون فرهنگی حوزه  علمیه خواهران قزوین با اشاره به جوایز این دوره از مسابقات، بیان کرد: به سه نفر اول هر مقطع  که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند جایزه کمک هزینه سفر عمره، به سه نفر دوم کمک هزینه سفر به عتبات و به سه نفر سوم از هر گروه هم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

وی به ضرورت اجرای مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: صد ها سئوال دینی ذهن بسیاری از جوانان و طلاب را به خود مشغول کرده که مطالعه آثار شهید مطهری می تواند پاسخ گوی بسیاری از این سوالات و شبهات گروه های سنی مختلف جامعه باشد.

نظری با اشاره به این که مقام معظم رهبری هم بر مطالعه آثار شهید مطهری تاکید دارند، ابراز داشت: مطالعه این آثار توسط طلاب، دانشجویان و نسل جوان، منبع مناسبی برای بالابردن سطح آگاهی آنان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha