پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علی قابل

حوزه/ دشمن با استفاده از ماهواره و نفوذ در درون خانه های ما، از بین فرزندانمان سربازگیری می کند و برخی از این سربازها نه تنها نماز نمی خوانند، بلکه شیوه ظاهری و لباس پوشیدنشان هم شیطانی شده است!!!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی قابل، در جمع عزاداران مسجد امام صادق(ع) قزوین، با اشاره به این که یکی از دستورات مهم قرآن، حرکت مسلمانان بر اساس قاعده و قانون الهی است، ابراز داشت: همچنان که یک کشور برای اداره شئون اجتماعی ملت خود قوانینی را وضع می کند، دین هم برای هدایت و ارتقاء مقام انسان قوانینی را منظور کرده است.

وی افزود: از آنجا که دین اسلام می خواهد سعادت دنیا و آخرت پیروان خود را کامل کند، قوانین دقیق و از روی حکمت را برای مسلمانان مدنظر قرار داده؛ به طوری که از قبل از تولد تا بعد از وفات برای پیروان خود  دارای برنامه مدون است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: دین اسلام مجموعه راه و طریق است و  پیمودن این راه هم شرایط خاص خود را دارد که اگر انسان این شرایط را رعایت کند این راه او را به مقصود می رساند اما نکته مهم در این جا نوع اسلامی است که ما انتخاب می کنیم.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین عنوان کرد: زمانی که امام حسین (ع) قیام کرد، بر اثر فعالیت های معاویه، اسلام، اسلامی تهی از معارف حقیقی بود که تنها اسمی از آن باقی مانده بود و جمعیتی هم که به دنبال این اسلام بودند، انسان هایی راه گم کرده بودند و امام حسین(ع) به کربلا آمد تا این جمعیت را دوباره به مسیر اصلی اسلام برگرداند.

وی با انتقاد از برخی عزاداری ها در محرم گفت: در آخر دهه محرم در بعضی از شهرها و مکان ها شمع روشن کردن سنت شده و مردم با این بیان و توجیه که اهل بیت(ع) در خرابه بوده اند و ما می خواهیم به یاد آنها باشیم، شمع روشن می کنند، در حالی که امام زین العابدین (ع) می فرمایند" عمه ما موقع ورود به شام نماز ظهرشان را روی شتر خواندند"، این نشان دهنده ارزش و اهمیت نماز است.

  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین با بیان اینکه حضرت زینب(س) باید  الگوی زنان ما باشد، اظهار کرد:  حضرت زینب (س) اهل دعا و طاعت است و زنان جامعه ما نیز باید این گونه باشند.

وی یادآور شد: رفتار مردم کوفه هم باید مورد توجه قرار گیرد که چه اتفاقی افتاد، مردمی که  هزاران نامه به امام حسین(ع) نوشتند، بعد از شهادت امام حسین(ع) به شکرانه کشتن امام، مساجد بسیاری در کوفه ساختند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس رزمندگان ما با غیرت در مقابل نیروهای بعثی ایستادند و خونین شهر را دوباره به خرمشهر تبدیل کردند، اما امروز دشمن با استفاده از ماهواره و نفوذ در درون خانه های ما، از بین فرزندانمان سربازگیری می کند و برخی از این سربازها نه تنها نماز نمی خوانند، بلکه شیوه ظاهری و لباس پوشیدنشان هم شیطانی شده است!!!

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین تاکید کرد: پنجاه سال بعد از پیامبر اکرم(ص) فرزندش را کشتند، ما باید توجه کنیم که بعد از 35 سال از انقلاب، دشمنان چه بلایی سر ما در می آورند و توجه کنیم که هیچ چیز در این عالم بیهوده نیست و اعمال اثر خودش را دارد.

 حجت الاسلام قابل تصریح کرد:  بی حرمتی به بزرگان، عمر را کوتاه می کند، آیا بی حرمتی به شهدا برکت را نمی برد؟ عمرها را کوتاه نمی کند؟ و دوام زندگی را از بین نمی برد؟.

وی افزود: آن روز که جنگ بود دختران جامعه ما می گفتند ما مهریه نمی خواهیم و ازدواجشان بسیار آسان بود، اما امروز به قدر عمر حضرت نوح(ع) مهریه می گذارند و برخی هم هنوز به خانه شوهر نرفته آن را به اجرا می گذارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha