جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین با بیان این که شیطان دشمن جدی انسان در عرصه های مختلف است، تمرد از دستورات الهی و ذلت را نتیجه پیروی از شیطان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که در امام زاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد، گفت: عبادت و اطاعت از شیطان، نیازی به سجاده پهن کردن ندارد  و همین که افکار و حرف های شیطانی بر روی انسان تاثیر داشته باشد، عبادت شیطان محسوب می شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین افزود: شیطان دشمن جدی انسان است و این دشمنی آبرو و ایمان انسان را به باد می دهد و دنیا و آخرت او را طوری ویران می کند  که در نهایت گرفتار آتش جهنم می شود.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: دشمنی شیطان دارای منفعت است، به شرطی که انسان ها به خداوند ایمان داشته و دشمنی شیطان را جدی بگیرند، اگر این گونه باشد این دشمنی وسیله ای برای تقرب بیشتر به خداوند می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: شیطان انسان را به بدی و گناه فرمان داده و اجازه نمی دهد که بر اساس فطرت خود زندگی کند.

وی ادامه داد: شیطان سعی می کند تا با وعده دادن فقر به انسان ها آنها را از نابودی، شکست و ناتوانی ترسانده و انسان را به سمت گناه بکشاند، در حالی که خداوند در مقابل این مکر شیطان به انسان ها دلداری، بشارت و امید می دهد که روزی رسان اصلی من هستم و هیچ کس از گرسنگی نمی میرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر انسان در موقع صحبت از نعمت های خداوند به جای این که از داده های خدای متعال به بندگان دیگر صحبت کند، در مورد نعمت هایی که خداوند به خود او داده صحبت کند، این رفتار خداپسند خواهد بود که در ادامه آن شکر خداوند هم انجام می گیرد و "لان شکرتم لازیدنّکم" مصداق پیدا می کند.

وی افزود: اگر خود را با دیگران مقایسه کنیم  مصداق عمل به سلیقه شیطان است و در این هنگام اگر همه دنیا را هم داشته باشیم باز احساس فقر و نداری می کنیم.

پژوهشگر قرآنی حوزه علمیه قزوین بیان کرد: ترساندن مردم از فقر در جامعه امروزی از طرف جریانی که وسایل ارتباطی همچون سایت، روزنامه و تریبون در اختیار اوست و بیگانگان هم سخنگوی این جریان  به حساب می آیند، انجام می شود، به طوری که هر وقت از ایران و ایرانی صحبت می شود به مردم القاء می کنند که ما هیچ توانایی خاصی نداریم و در طول این مدت به جایی نرسیدیم و در مقابل از علم و پیشرفت دشمنان تعریف و تمجید می کنند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های قزوین اظهار کرد:  متاسفانه در برخی از دانشگاه ها بعضی افرادی که دارای چهره فرهنگی بوده و آبروی خود را مدیون  قرآن هستند، دست به کارهایی می زنند که به جایگاه و شخصیت آنان لطمه می زند و موقعی که از علت این کار پرسش می شود می گویند که به ما دستور داده اند و ما هم  باید تابع دستور باشیم که این مورد هم از القائات شیطانی است که خلاف گفته دین و مذهب و قرآن است، ولی متاسفانه عده ای گرفتار آن هستند.

امام جمعه موقت قزوین، القاء ترس را از دیگر ویژگی های شیطان برشمرد و گفت: القاء ترس به انسان یکی دیگر از شیوه های گمراهی شیطان است که همین عامل توسط مستکبرین دنیا و پیروان آنها دنبال می شود؛ به طوری که این افراد، ملت های مستضعف را در کشورهای مختلف می ترسانند که امروزه بدون وجود آمریکا یا بدون رابطه داشتن با آمریکا نمی شود، زندگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد:  در حالی که امام راحل(ره) با بینش عمیق خود، آمریکا را شیطان بزرگ نامید که باید در برابر آن ایستاد و فرمود که این شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند و هنوز هم نتوانسته و نخواهد هم توانست کاری از پیش ببرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: گروهک تروریستی و تکفیری داعش هم با ترساندن مردم و پیشنهاد تسلیم شدن، پیشرفت کرد که نتیجه آن هم بریده شدن سر تسلیم شدگان بود، در حالی که  اگر در مقابل آن می ایستادند، هیچ غلطی نمی توانستند بکنند، همان گونه که الان به این نتیجه رسیده اند و این گروهک در حال نابودی است.

پژوهشگر قرآنی حوزه علمیه قزوین، تمرد و سرکشی را خصوصیت دیگر شیطان برشمرد و گفت: شیطان و پیروان او در برابر مومنین حالت تمرد و سرکشی است اما نسبت به مستکبرین حالت کرنش و تعظیم دارند، همان گونه که سرکرده منافقین علی رغم تمام جنایت های صدام در شهرهایی مثل حلبچه، خم شد و دست او را بوسید و به او قول همکاری داد، اما در مقابل امام خمینی(ره) حالت تمرد از خود نشان داد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین، اضلال و گمراهی را خصوصیت دیگر شیطان برشمرد و بیان کرد: گمراهی و اضلال از خصوصیات اصلی ابلیس، شیطان و پیروان آنها در قرآن است و در آخرت عده ای از افراد از همراهی و دوستی با اشخاصی به دلیل گمراه شدنشان اظهار پشیمانی می کنند که چرا با آنها دوستی کرده اند.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص) می گوید که بعضی گمان می کنند که به تو ایمان آورده اند در حالی که اراده شان این است که از طاغوت پیروی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: افرادی که گرفتار این خصیصه هستند اگر طاغوت و طاغوتیان از آنها تعریف کنند، خوشحال می شوند و این چیزی جز  پیروی از شیطان و اطاعت از او نیست.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: این افراد به جای این که به قرآن روی آورده و خود را تحت حاکمیت قرآن در آورند به طاغوت روی می آورند تا طاغوت برای آنها تصمیم گیری نماید  در حالی که خداوند فرمان داده که به طاغوت کفر بورزید و این شیطان است که تصمیم گرفته آنها در گمراهی دور بیفتند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های قزوین عنوان کرد: وعده های فریبنده و آرزوسازی از دیگر ویژگی های شیطان است و شیطان سعی می کند تا با القاء و وعده آروزهای دور، انسان را از وظیفه اصلی خود دور ساخته و او را گرفتار نماید.

وی ادامه داد: شیطان بزرگ الان وعده داده که اگر شما از اصول عزت مندانه خود دست بردارید، تحریم ها برداشته می شود یا عده ای می گویند باید با آمریکا به توافق برسیم تا اگر در آینده انتخاباتی برگزار شد، نمایندگان طرفدار ما به مجلس راه یابند، در حالی که اینها جز وعده های توخالی و آرزوهای دور و دراز القاء شده از سوی شیطان نیست .

این استاد دانشگاه اظهار کرد: این کارها در حالی انجام می شود که خداوند در قرآن فرموده شیطان جز فریب کاری هیچ کاری نمی کند، ولی بعضی ساده لوحان آن را باور نکرده و باز دنبال شیطان راه افتاده و دستورات آنها را انجام می دهند و لیاقتشان هم همین است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha