جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خصال شیخ صدوق

حوزه/ پژوهشگر و نسخه شناس حوزه علمیه قزوین از چاپ «ترجمه و شرح خصال شیخ صدوق» اثر ملاصالح روغنی قزوینی خبر داد.

 محمد کریم باریک بین، پژوهشگر و نسخه شناس حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر گفت: کتاب "خصال"  در بردارنده نکات اخلاقی - علمی ، تاریخی و فقهی و پندهای درس آموز می باشد که توسط محمد بن علی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق نوشته شده و افرادی زیادی همچون محمد باقر کمره ای آن را ترجمه و بر آن شرح نوشته اند.

وی افزود: ملا محمد صالح روغنی قزوینی عالمی فاضل و دارای تالیفات نفیسی در علوم مختلف اسلامی همچون "ترجمه نهج البلاغه" ، "شرح بعضی از اشعار مولوی" ، "شرح صحیفه سجادیه عربی" و ... بوده است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: ترجمه و شرح خصال هم از جمله آثار ملاصالح روغنی قزوینی است که نویسنده در آن، کتاب شیخ صدوق را خصلت به خصلت ترجمه و شرح کرده است.

 باریک بین عنوان کرد: تنها نسخه دست نویس کتاب ترجمه و شرح خصال ملاصالح روغنی قزوینی در اختیار امام جمعه سابق زنجان مرحوم آیت الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی بود که هنگام فهرست برداری از کتاب های خطی کتابخانه ایشان، از وجود این کتاب خطی مطلع شدیم و یک نسخه از فایل عکسی و اسکن شده آن را جهت تصحیح و چاپ تحویل گرفتیم.

وی گفت: در حال حاضر، این کتاب در مراحل آخر تصحیح می باشد و بعد از تصحیح نهایی، انشاءالله با بیش از 1 هزار و 600 صفحه مطلب در قالب 4 جلد چاپ و در اختیار طلاب و پژوهشگران جامعه علمی کشور قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha