سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نجفی روحانی

در طول تاريخ جريان‌هاي ساختگي به وسيله استعمار و استكبار فراوان بوده است و امروز تاريخ در حال تكرار است... بايد ضمن هوشياري، مسلمانان را آگاه ساخت و در برابر جريان انحرافيِ داعش ايستاد.

در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق با چند تن از اساتيد برجسته حوزه علميه نجف بر حفظ وحدت شيعيان به ويژه ملت عراق در برابر تهاجم داعش تأكيد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پايگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اساتيد برجسته حوزه علميه نجف اشرف آقایان حسن جواهري، محمد سند و عباس كاشف الغطا ديدار و گفت وگو كرد.

در اين ديدارهاي صميمانه كه به صورت جداگانه و با محوريت امور فرهنگي و آموزشي زائران و ضرورت حفظ وحدت در جهان اسلام برگزار شد، افزون بر تقدير از زائران براي حضور پرشور در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني، مسأله داعش و كمك‌هاي ايران به ملت عراق براي مقابله با اين گروه تكفيري تروريستي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

فتوای آیت الله سیستانی عراق را نجات داد

آيت الله حسن جواهري در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نقش فتواي مرجعيت را در اتحاد شيعيان بسيار مؤثر دانست و با بيان اينكه فتواي حضرت آيت الله سيستاني در مقابله با داعش حكم جهاد بود، تصريح كرد: آيت الله سيستاني حكم به جهاد عليه داعش دادند و اين حكم بسيار به موقع بود.

وي با بيان اينكه داعش ثلث عراق را به تصرف خود در آورده بود و در صورتي كه بغداد را نيز تصرف مي‌كرد بر تمام عراق مسلط مي‌شد، افزود: حكم جهاد حضرت آيت الله سيستاني از پيشروي داعش جلوگيري و آنها را منزوي كرد.

در برابر جریان های ساختگی بایستیم

آیت الله محمد سند نيز در ديدار جداگانه با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني درباره خطر جريان‌هاي تكفيري سخن گفت و اظهار داشت: امروز جريان تكفيري‌ها بسيار خطرناك و سبب اسلام هراسي در دنيا شده است.

اين استاد حوزه علميه نجف رسالت حوزه‌هاي علميه را درباره آگاهي بخشي به دنيا خطير خواند و افزود: هرچه توان داريم بايد براي آگاه سازي جهان اسلام درباره اين جريان انحرافي به كار بريم و نگذاريم چهره دين اسلام كه دين اعتدال و ضد خشونت است در دنيا مخدوش گردد.

وي ادامه داد: در طول تاريخ جريان‌هاي ساختگي به وسيله استعمار و استكبار فراوان بوده است و امروز تاريخ در حال تكرار است؛ در زمان اميرمؤمنان (ع) جريان خوارج و امروز افزون بر جريان وهابيت در دنياي اسلام، جريان افراطي‌تري به نام داعش صورت گرفته كه بايد ضمن هوشياري، مسلمانان را آگاه ساخت و در برابر اين جريان انحرافي ايستاد.

تشکر از ایران برای کمک به عراق

حجت الاسلام والمسلمين عباس كاشف الغطا، مدير مؤسسه علمي حوزوي كاشف الغطا در نجف اشرف هم در سخناني از نظام جمهوري اسلامي ايران براي كمك به عراق در مقابله با داعش تشكر كرد و اين كمك‌ها را در راستاي وحدت هرچه بيشتر دو ملت ايران و عراق بسيار مؤثر خواند.

وي كه براي تأليف كتاب "المال المثلي والمال القيمي في الفقه الاسلامي" جايزه سال جمهوري اسلامي ايران در سال ۲۰۱۳ را نصيب خود كرده و مورد تفقد رهبر معظم انقلاب نيز قرار گرفته است، حمايت مردم و دولت ايران از ملت عراق در برابر تهاجم داعش را بسيار ارزشمند و كارساز دانست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha