جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 340556
۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
مروی جواد

حوزه علمیه قم اگر جهانیان نسبت به نقش اساسی وهابیت در جریان داعش و تکفیر ی ها، غافل شوند،خطر جنایت و خشونت، همگان را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مروی، شب گذشته در نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه آیت الله االعظمی گلپایگانی برگزار شد، گفت: در قرن  دوازدهم هجری، عبدالوهاب، برخاست و تفکرات ابن تیمیه را ترویج نمود.

وی با تأکید بر  این که تمامی گروه های تکفیری اسلامی در سراسر جهان، افکار خود را از وهابیت به دست می آورند، تصریح کرد: البته اخیراً با توجه به جنایت ها و فجایع عظیمی که گروه های تکفیری و داعش در عراق و سوریه رقم زده اند، علمای وهابیت طرح فرار به جلو را در دستور کار خود قرار داده و از آنها اعلام برائت می کنند، ولی همگان می دانند که موتور محرک فکری آنها از وهابیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر جهانیان نسبت به نقش وهابیت در جریان داعش و تکفیر ی ها ، از نقش اساسی وهابیت غافل شوند ، خطر جنایت و خشونت، همگان را تهدید می کند.

وی با بیان این که حرکت امروز داعش، حرکت جدیدی نیست، تصریح نمود: تاریخ گواهی بر جنایت های تکفیری هاست که در سراسر جهان رقم زده اند و اگر هوشیاری مرجعیت عراق و حمایت های ایران در عراق نبود، مسلماً جنایت های فجیع تری در انتظار مردم این کشور و حتی دیگر کشورها بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی مبارزه صرف با داعش را مبارزه با معلول دانست و گفت: برای این که این خطر در جهان اسلام برداشته شود، باید علت آن را که تفکر وهابیت است، نابود نمود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که دارای تفکر تکفیری هستند، اگر روزی به قدرت و اسلحه دست یابند، همگی می شوند داعش؛ از این رو باید نسبت به این تفکر غلط در اسلام هوشیار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان افزود: در این عرصه علمای شیعه وارد شدند و کنگره بین المللی خطر وهابیت در اسلام را برگزار کردند و همگان را با این خطر آگاه ساختند و گفتند که سکوت، نرمش و تأیید برخی از علمای اسلامی، در جنایت های داعش تأثیرگذار بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha