جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: سیرۀ اخلاقی حضرت امام هادی(ع) پر از نکات مفید است که شنیدن و توجه با آن نکات می تواند انسان را از گمراهی بیرون بیاورد.

به گزارش­ خبرگزرای «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد، شب گذشته در مراسم شهادت حضرت امام علی النقی(ع) که  با حضور روحانیون و  اقشار مختلف مردم  در مؤسسه فقهی دارالثقلین برگزار شد، به سیرۀ علمی و اخلاقی حضرت امام علی النقی(ع) پرداخت واظهارداشت: امام از پدر بزرگواری چون جوادالائمه(ع) و مادری شجاع و با کرامت به دنیا آمد.

وی افزود: بعد از شهادت پدر بزرگوار آن حضرت  در سن جوانی، ایشان ولایت و سرپرستی مردم و جامعه اسلامی را به عهده گرفتند.

استاد حوزه خاطر نشان ساخت: شرائط به امامت رسیدن امام هادی(ع) همزمان با حکومت خلافت بنی عباس بود و اوضاع سیاسی بسیار سختی حاکم بود و اجازۀ هیچ حرکتی را به ائمه طاهرین(ع) نمی دادند و آنها را حتی در حبس خانگی هم نگه می داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: ترس خلفای بنی عباس از حمایت مردم از امام علی النقی(ع) اوضاع جامعه را از لحاظ سیاسی بسیار سخت کرده بود و حکومت بنی عباس، مواظب تمام حرکات مردم در ارتباط با حضرت(ع) بودند و نمی گذاشتند؛ شیعیان با امام(ع) خود ارتباطی داشته باشندو حتی مشکلات شرعی و عقیدتی و دینی خود را بپرسند.

 وی افزود: با این حال امام(ع) ساکت ننشستند و به وظیفۀ دینی و الهی خود یعنی تبلیغ آموزه های دینی و تربیت شاگردان، آماده کردن جامعه برای پذیرش امام بعد از خود، مبارز با انحرافات عقیدتی و همچنین مباحث علمی می پرداختند.

استاد حوزه خاطر نشان ساخت: سیرۀ اخلاقی حضرت امام هادی(ع) پر از نکات مفید است که شنیدن و توجه به آن نکات می تواند انسان را از گمراهی بیرون بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: یکی از آن سیره‌ها، رفتار و برخورد با مردم بوده است؛ با مردم بهترین رفتارها را داشتند و آداب اسلامی را کاملا رعایت می کردند، به همه احترام می گذاشتند و برای همه انسانها ارزش قائل بودند؛ گرچه خلفای بنی عباس با محدویت های شدیدی که ایجاد کردند، نگذاشتند مردم از این امام بزرگوار و پناهگاه شیعیان و بینوایان به درستی بهره ببرند.

استاد حوزه ابراز داشت: امام هادی(ع) تا آخرین لحظات عمر خود دست از مبارزه با حکومت بنی عباس و مبارزه با انواع انحرافات ضد اسلامی و دینی برنداشتند و چون دیدند روز به روز بر عظمت آن امام(ع) در بین مردم افزوده می شود و وجود ایشان برای آینده حکومت خطرناک است؛ امام علی النقی(ع) را به شهادت رساندند تا ثابت کرده باشند ظالمان برای از بین بردن نور حق، کوتاهی نخواهند کرد؛ ولی باید گفت نور حق هیچ وقت از بین رفتنی نیست و همیشه باقی است.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha