شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ مراسم بزرگداشت والده مکرمه حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جمعه شب با حضور مراجع و علما در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم  در سخنانی با بیان این که جسم ما مادی است و تمام عناصر مادی در این نظام بر اساس سنت الهی در حال فرسوده شدن هستند اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده است که جهان روزی تمام می‌شود و علم نیز آن را ثابت کرده است که این دنیا روزی به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: آنچه که محسوس است این است که یک نهال توسط باغبان غرس می‌شود و یک روز به بار می‌نشیند و روز دیگر پژمرده و خشک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند دنیا را جای باقی ماندن قرار نداده است تصریح کرد: عمر تمام شدنی است و همه داده‌ها روزی از انسان گرفته می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسئله مهم این است که ما به چه سمتی حرکت می‌کنیم گفت: امام سجاد(ع) می‌فرماید بیچاره انسانی که در هر روز دستخوش  سه مصیبت است که از هیچ یک عبرت نمی‌گیرد اگر عبرت می‌گرفت مصائب دنیا بر او آسان می‌شد، اول اینکه هر روز از عمر او کاسته می‌گردد، در صورتی که اگر از مال او چیزی کاسته می‌شد، قابل جبران بود، ولی کاهش عمر قابل جبران نیست، دوم اینکه هر روز رزقی به او می‌رسد اگر از راه حلال باشد حساب دارد وگرنه عقاب دارد و مصیبت سوم که از همه بزرگ‌تر است اینکه هر روز از عمر انسان می‌گذرد و به همان اندازه به آخرت نزدیک می‌گردد، ولی نمی‌داند که رهسپار بهشت است یا دوزخ .

وی با اشاره به اینکه انسان در همین دنیا می‌داند که بهشتی یا جهنمی است عنوان کرد: اعمال و رفتار انسان نشان می‌دهد که آیا به بهشت می رود یا به جهنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید اگر انسان بداند که چه آینده‌ای در پیش دارد برای خودش گریه می‌کند به جای اینکه برای دیگران گریه کند.

وی با اشاره به جایگاه مادر و نقش او در شکل‌گیری شخصیت انسان گفت: روحیات و تربیت انسان به مادر بازمی‌گردد انسان هرچه دارد از مادر دارد و در روایات است که شیر مادر در طبع انسان اثر می‌گذارد و یک مادر شایسته فرزند شایسته تربیت می‌کند.

در این مراسم آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی،آیات علوی بروجردی، میلانی، حسینی بوشهری مقتدایی،  مؤمن، نمایندگان بیوت مراجع، مسئولین نهادهای حوزوی و استانی، علما، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم و جمع کثیری از طلاب حضور داشتند.

 

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha