جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349107
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
حجت‌الاسلام نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) قهرمان صبر در عالم است گفت: حضرت زینب (س) مشکلات عاشورا و دوران اسارت را تحمل کرد و با این کار رسالت الهی خود را به خوبی انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: پدر و مادر حضرت زینب(س) حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و جد ایشان پیامبر(ص) است و برادرانش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند که کمتر کسی دارای این ویژگی‌ها است.

وی با اشاره به دانش و علم حضرت زینب(س) گفت: امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب (س) فرموده‌اند «يَا عَمَّة أنتِ بِحَمدِلله عَالِمَة غَيرَ مُعَلّمَة وَ فَهمه غَير مُفَهّمه » "  بی آنکه آموزگاری داشته باشی؛ عالم و دانشمند هستی .

استاد حوزه علمیه با بیان این که از نظر عملکرد کارنامه حضرت زینب(س) را باید در کربلا جست و جو کنیم که واقعاً چه کرده است افزود: اگر امام حسین(ع) با شهادت اسلام را حفظ کردند؛  ایشان با اسارت رسالت خود را انجام دادند و با ایراد خطبه حقیقی کربلا را از فراموش شدن خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) قهرمان صبر در عالم است گفت: حضرت زینب (س) مشکلات عاشورا و دوران اسارت را تحمل کرد و با این کار رسالت الهی خود را به خوبی انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه زندگی حضرت زینب(س) پر از نکات ارزشی است بیان کرد: ما می‌توانیم نکات ارزشمند زندگی حضرت را مانند تحمل، شجاعت و ظلم ستیزی که در مکالمه ایشان با عبیدالله و یزید مشخص است را در زندگی پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) به عنوان عابده آل علی مطرح هست گفت: با اینکه حضرت این همه مشکلات را دیده بود ولی کسی بود که عبادت و بندگی‌اش زبانزد بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در روایات داریم که در سفر به سوی شام هرگز نماز شبشان ترک ‌شد که نشانه بارزی است از بندگی آن، حضرت انسان می‌تواند این ارزش را در زندگی خود پیاده کند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha