پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت‌الله جوادی آملی در اقدامی موثر برای کاهش تعطیلات دروس حوزه روز شهادت امام هادی علیه السلام را روز درسی اعلام کردند و یاد آور شدند: با حضور خود در بحث درسی، ثواب جلسه را نثار روح مطهر آن امام همام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر روز سه شنبه خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با بیان اینکه فردا روز شهادت امام هادی(ع) است، عنوان کردند: فکر نکنم تعطیل کردن برای گرامیداشت امام علیه السلام، بهتر باشد بنابراین فردا می‌آییم و بحث می‌کنیم و ثواب جلسه را به روح مطهر آن امام رفتار می‌کنیم.

معظم له با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید آسیب های دینی در جامعه را شناسایی و آنها را برطرف کنند، بیان داشتند: این جامعه آسیب دیده محتاج به روحانی و طلبه است و دین مردم در دست شماست زیرا مردم به امام معصوم دسترسی ندارند و شما باید آسیب‌های دینی مردم را برطرف کنید. و لذا طلاب باید قدر حضور خود را در حوزه بدانند زیرا خیلی‌ها خواستند بیایند در حوزه ولی شرایط برای آنان فراهم نشد و خیلی‌ها آمدند و ادامه ندادند.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید داشتند: اگر توفیقی بود که انسان با این خاندان و با کلام الهی مانوس شد باید شکرگزار بود و لذا طلاب باید در کنار درس و کتابخانه خود باید یک سجاده داشته باشند و همین که موفق به بحث و درسی شدند سجده شکر آن را هم به جا آوردند.

*تعطیلی فراوان، مصداق اتلاف عمر است

یادآور می‌شود، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در اولین جلسه درس خارج فقه خود در سال 94 نیز ، از تعطیلات طولانی در کشور و خصوصا حوزه ابراز نارضایتی کرده بودند و تعطیلات فراوان در کشور را مصداق اتلاف عمردانستند.

ایشان بیان داشتند: آن‌ها که به جایی رسیده‌اند، هرگز این جور تعطیلی نداشتند. یک وقتی است که تعطیلی ایام فاطمیه پیش می‌آید که در حقیقت، امام‌شناسی و صدیقه‌شناسی است، که جای خود را دارد اما بسیاری از آنهایی که به جایی رسیده‌اند این مقدار تعطیلی نداشتند.

معظم له مکررا یاد آور شدند که یا شورای مدیریت باید در زمینه تعطیلی‌های حوزه‌ها برنامه‌ریزی کند یا خود آقایان وقتشان را مدیریت کنند و در ایام تعطیلی تدریس و مباحثه داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha