جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفتند: امیرالمومنین(ع)، فرمودند، گاهی تک تیراندازهایی هستند که جزء ماموران اجرایی شیطان هستند اما وقتی از شما تعریف می‌کنند باید مواظب باشید خط حمله شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود اشاره به فرارسیدن میلاد امام جواد علیه السلام اظهار کردند: وجود مبارک امام جواد علیه السلام به ما این وعده را داد که برای انسان درجات فراوانی است و انسان می‌تواند به آن درجات نائل شود، لکن سرمایه این ترقی، اعتماد به لطف خداست.

وی ادامه داد: پیام روایت امام این است که اگر یک کالایی گران بود بهای آن اعتماد به خداست و اگر مقامی خیلی رفیع و بلند بود نردبان آن اعتماد به خداست.

این مرجع تقلید گفتند: از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم نظام و رهبری و حوزه‌های علمیه و دولت و ملت را که در اثر خون‌های پاک عده زیادی از بهترین فرزندان اهل بیت به اینجا رسیده‌اند هم به گران ترین کالا و هم به برترین درجات برساند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی از شاگردانی که در آستانه روز معلم در ابتدای این درس از وی قدردانی کردند، حق شناسی کردند و افزودند: همه ما باید مواظب باشیم. امیرالمومنین علیه السلام در عهدنامه مالک مرقوم فرمودند که شیطان همیشه در صدد آسیب زدن است؛ اما وقتی که از یکی تعریف می‌کنند خط آتش و خط حمله آغاز می‌شود.

استاد برجسته حوزه گفت: آن حضرت فرمودند گاهی تک تیراندازهایی هستند که جزء ماموران اجرایی شیطان هستند اما وقتی از شما تعریف می‌کنند باید مواظب باشید خط حمله شروع شده است.

این مرجع تقلید همگان را به تلاش و کوشش برای رسیدن به مقام والای معنوی توصیه کرد و افزود: اگر به آن درجاتی که مورد نظر است نرسیدیم سعی کنیم پیش اهل بیت(ع) مسلوب الحیثیه نشویم. چون تمام کوشش شیطان این است که ما را بی‌آبرود کند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه دادند: شیطان از ما مال نمی‌خواهد، بلکه در درجه اول می خواهد ایمان ما را بگیرد. بعضی‌ها در عالم هستند که اسلام ندارند؛ ولی بر اساس آبرویی زندگی می‌کنند. ابلیس در مرحله دوم کوشش می‌کند آبرو را از انسان بگیرد.

ایشان  با بیان اینکه دنیا یک مرتع آبروبر است، اظهار کردند: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصت‌های مغتنمی برای ماست و اگر به آن مقام عالیه بار نیافته‌ایم، حداقل آبرومندانه زندگی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha