شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصطفی نوروزی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاري ويژه برنامه ليله الرغائب درآستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در جمع خبرنگاران رسانه‌های قزوین با اعلام این خبر گفت: لیلة الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است و در وصفش فضیلت‌های بسیاری را برشمرده اند که مطابق روایت هایی  در این شب، درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده می شود.

وی افزود:  به منظور بهره مندی از این شب مبارک، ویژه برنامه ای در پنجشنبه شب 3 اردیبهشت ماه، نماز و نيايش شب ليله الرغائب هم در حرم مطهر امامزاده حسین(ع)   و بیش از یکصد امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برگزار مي شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین  ادامه داد: ویژه برنامه اين شب پرخير و بركت  در حرم مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین ،با اقامه نماز مغرب و عشاء ، سخنرانی ، و قرائت دعای پر فیض کمیل و سایر ادعیه وارد بر این شب برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام نوروزی با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب گفت: در میان ماه‌های سال برخی ماه‌ها دارای شرافت خاصی نسبت به دیگر ماه‌ها هستند که رجب از جمله این ماه‌هاست. که برای مؤمنین به نهری در بهشت که آب آن شیرین‌تر از عسل و سفیدتر از شیر است، تجسم شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین  با اشاره به اینکه رجب ماه دعا، تهجد، شب‌ زنده‌داری و اخلاص است ادامه داد: ماه رجب میلاد امام علی(ع)، شهادت امام هادی(ع) و موسی‌ابن‌جعفر(ع) را در خود دارد و یکی از ماه‌هایی است که راه رسیدن به خدا در آن برای بنده نزدیک‌تر است.

وی افزود: در این ماه مؤمنین با خواندن دعا، نماز و توبه درگاه الهی، درهای رحمت الهی را به روی خود باز کرده و خود را برای حضور در مهمانی معنوی ماه رمضان آماده می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: دعاهای بسیار شریفی که برای این ماه در روایات ذکر شده، در واقع پیام فطرت است که به قلب انسان نازل می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی گفت: دعاهای ماه رجب معادن عظیم معرفت و دریایی از خداشناسی و توحید محوری است که در این ماه می‌توان با استفاده از این دعاها به مقاصد بزرگی رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha