چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 348301
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
اعتکاف

حوزه/معاون فرهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان غربي، با اشاره آغاز ثبت نام اعتكاف در استان گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار معتکف در این مراسم معنوی حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام محمد فتاحي ظهر امروز در تشريح برنامه هاي اجرايي مراسم اعتکاف در ايام البيض اظهارداشت:‌ اعتكاف از جمله مناسك ديني و مورد تاكيد در آيات قرآن و روايات معصومين(ع) است كه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند:« هركس از روي ايمان و اخلاص در اعتكاف حضور يابد قصورات و گناهان گذشته وي بخشوده مي شود».

وي ترويج فرهنگ اعتكاف را بعد از پيروزي انقلاب اسلامي موثر و پويا عنوان كرد و افزود: اجراي مناسك اعتكاف در قبل از انقلاب در شهرهايي چون قم و مشهد توسط طلاب و حوزه هاي علميه در مساجد بزرگ شهري برگزار مي شد كه با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ترويج شعائر ديني و گسترش فرهنگ اسلامي در سراسر ايران اسلامي عملي و عينيت يافت.

وي با اشاره به آمارمعتكفين سال گذشته افزود: شركت جوانان، طلاب، دانشجويان و دانش آموزان در مراسم پرفيض اعتكاف با 80 درصد آمار در رده سني 15 الي 40 سال نشانگر رغبت و علاقه‌مندي بيشتر قشر جوان نسبت به اعمال عبادي و معنوي است.

معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي تصريح كرد: امسال پيش بيني مي شود تعداد 10 هزار معتكف جهت شركت در مناسك اعتكاف حضور يابند و اين آمار نسبت به سال گذشته از افزايش چشمگيري همراه خواهد بود.

وي افزود:‌ مصلي امام خميني(ره) اروميه ويژه معتكفين خواهر و مسجد امام حسين(ع) براي معتكفين برادر در نظر گرفته شده كه با هماهنگي هاي صورت پذيرفته مسجد دانشگاه اروميه پذيراي دانشجويان و جوانان خواهد بود.

حجت الاسلام فتاحي با اشاره به چگونگي ثبت نام شرکت کنندگان در این مراسم معنوی اذعان داشت: زمان ثبت نام از يكم ارديبشهت ماه جاري آغاز و 10 ارديبشهت ادامه دارد و اولويت اول در ثبت نام با معتكفينی است که از طريق سامانه آزمايشي www.et-urmia.ir ثبت نام کنند، همچنين علاقمندان مي توانند در دفاتر اداره تبليغات اسلامي ثبت نام نمایند.

وي افزود:‌حمايت و مشاركت مردم و خيرين در پرداخت نذورات به شماره حساب 0110164057004 بانك ملي بنام ستاد برگزاري اعتكاف پذيرفته مي شود.

انتهاي پيام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha