یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: توجه بر نقش تربیتی و ترویج اخلاقمداری در کانون خانه و مدرسه موجب تضمین سلامت افراد در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش تبیین سبک زندگی فاطمی و تجلیل از بانوان فرهنگی استان، اظهار داشت: نگاه اسلام به جایگاه زن نگاه متفاوتی نسبت به سایر مکاتب است به گونه ای که آیات قرآن به وضوح و روشنی نشانگر عدم تفاوت میان زن و مرد را بیان می کند.

وی با تبیین و تشریح جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اسوه بی بدیل در آیینه مکتب اسلام تصریح کرد: تکریم و احترام از سوی پیامبر اکرم(ص) بر حضرت فاطمه(س) در زمانی که عرب جاهلیت دختران خویش را زنده به گور می کردند، نوعی تبلیغ و تکریم جایگاه دختر و حمایت از زن را القا می کرد.

امام جمعه ارومیه با تاکید به آیاتی از کلام الهی در رابطه با جایگاه زن در اسلام خاطرنشان کرد: خداوند متعال به صراحت بر تساوی و برابری زن و مرد اشاره کرده است، آیه 35 سوره مبارکه احزاب که از اصول آیات قرآنی است هیچ برتری را بر مرد برنشمارده که زن از آن برخوردار نباشد.

وی به نقش تربیتی و پرورشی بانوان در کانون خانواده و محیط های آموزشی پرداخت و افزود: توجه بانوان به مسایل تربیتی، اخلاقی و پرورش سالم جوانان و نوجوان در محیط های خانه و مدرسه می تواند در رشد معنویت و اخلاق محوری تحول اساسی ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اذعان داشت: آیت الله ری شهری در کتاب زمزم عرفان به نقل از آیت الله بهجت می فرماید: حفظ و مراقبت از سه موجب تعالی روحی و معنوی انسان می شود که ادای نماز در اول وقت، مداومت بر ذکر و همچنین همه امورات را متعلق به خداوند سبحان دانستن انسان را در رسیدن به درجات قرب الهی یاری می رساند.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha