دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزمون

حوزه / معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و تربیتی حوزه علمیه را موجب تقویت بنیه های دینی و توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عبدی فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری ورودی حوزه علمیه اظهارداشت: این آزمون همزمان با سایر مراکز کشور صبح امروز با شرکت بیش از یک هزار داوطلب علاقمند به حوزه علمیه در محل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

وی اجرای این آزمون را در 4 مقطع تحصیلی عنوان کرد و افزود: نفرات شرکت کننده با پایه هشتم 94 نفر، سیکل 280 نفر، دیپلم 286 نفر و همچنین دانشگاهی 86 نفر بودند که در این میان تعداد زیادی از علاقمندان بدلیل عدم موفقیت در ثبت نام از طریق سامانه توانستند در این آزمون شرکت کنند.

معاون استانی واحدهای آموزشی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نتایج آزمون ورودی در 25 اردیبهشت ماه جاری از طریق سایت معاونت آموزش حوزه علمیه استان اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی فام تصریح کرد: پذیرش 300 نفر علاقمند از میان یک هزار داوطلب شرکت کننده در 10 مدرسه علمیه استان برای تحصیل در مدارس علمیه آذربایجان غربی صورت خواهد پذیرفت.

وی توجه به استانداردهای آموزشی و کیفی را در کنار معیارهای کمی موثر دانست و افزود: جذب و پذیرش طلبه در حوزه علمیه آذربایجان غربی به عنوان استان استراتژیک با وجود تنوع قومیت ها و ادیان مختلف می تواند در تعالی و ترویج ارزش های دینی و معارف اسلامی اثر گذار و پویا عمل کنند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید برنقش مسئولین فرهنگی در توسعه زیر ساخت های حوزه علمیه اذعان داشت: نگاه جدی و ویژه مسئولین فرهنگی و استانی در راستای تعمیق باورهای دینی و همچنین مهیا ساختن زیرساخت های آموزشی در مدارس علمیه استان می تواند در افزایش جذب طلبه و روند بازده کمی و کیفی حوزه علمیه را تسریع بخشد.

وی با قدردانی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه افزود: آزمون ورودی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سپهری نماینده ولی فقیه در سازمان حج آذربایجان غربی، حجت ااسلام والمسلمین مهدوی نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای استان و حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی مدیر حوزه علمیه به همراه معاونین و اساتید در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha