سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 348481
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
حوزه علمیه

حوزه/ مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری آزمون ورودی متمرکز پذیرش حوزه، در روز جمعه، چهارم اردیبهشت ماه، بصورت همزمان در استان های خراسان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگرازی «حوزه» در بیرجند با تشریح جزئیات برگزاری آزمون ورودی حوزه خراسان جنوبی، اظهار کرد: آزمون کتبی پذیرش حوزه های استان  برای سال تحصیلی آینده،  فردا جمعه چهارم اردیبهشت ماه در مرکز استان و مراکز شهرستان های تابع خراسان جنوبی، بصورت هماهنگ با دیگر استان های خراسان، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که آزمون پذیرش مدارس علمیه استان در دو بخش خواهران و برادران، در 5 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد، افزود: در این آزمون  تعداد 400 نفر برادر در سطح یک حوزه و تعداد 340 خواهر برای تحصیل در سطح دو حوزه با یکدیگر  به رقابت می پردازند.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد:  آزمون کتبی خواهران شهرستان بیرجند در محل مدرسه حضرت نرجس(س)  و برادران در مدرسه رضویه برگزار خواهد شد. در سایر شهرستانهای استان نیز آزمون در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی یادآور شد: تمام کسانی که در آزمون کتبی شرکت می کنند باید برای پذیرش در حوزه 50 درصد نمره آزمون را کسب کرده و پس از موفقیت در مصاحبه و مراحل گزینش به عنوان قبول شدگان مرحله ابتدایی پذیرش می شوند و مرحله بعد، با برگزاری دوره تثبیتی در تابستان، اسامی آنها به عنوان ورودی های حوزه اعلام می شود و از آغاز سال تحصیلی جدید رسما دوره طلبگی خود را آغاز می کنند.

وی، نشر حقایق اسلام و  قرآن و معارف اهل بیت(س) در سطح جامعه را از ماموریت های حوزه خواند و تاکید کرد: طلاب باید با همت و تلاش در عرصه های علمی و تبلیغی توانمند شوند.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طلاب پس از آن که سطح یک را که دوره عمومی حوزه است، می گذرانند، در کنار درس و بحث، در سطح استان به امور تبلیغی، علمی، پژوهشی و فرهنگی و... می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی در پایان گفت: همزمان با آزمون ورودی حوزه، آزمون سطح یک و دو مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) در دو رشته کلام  و علوم معارف قرآن نیز برگزار می شود و در این آزمون تعداد 100طلبه با هم رقابت می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha