دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن کریم

حوزه / دفتر فرهنگي- تربيتي حوزه علميه خراسان طي مراسمي از برترين‌هاي قرآني و مسابقات كتابخواني شهيد مطهري تقدير كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در اين مراسم كه به همت دفتر فرهنگي- تربيتي در اردوگاه مازندران در مشهد برگزار شد، از برگزيدگان مسابقات قرآن كريم، افضل الافكار و شهيد مطهري(ره) تقدير شد.

حجت الاسلام و المسلمين طباطبايي، امام جمعه فريمان در اين مراسم با اشاره به ويژگي‌هاي قرآن و هدايتگري آن براي عموم مردم و نيز شفا و راهنما بودن در دنيا و آخرت، ابراز داشت: طلاب علوم ديني بايد با قرآن انس داشته باشند و در اين زمينه اهتمام داشته و روزي چند آيه را قرائت كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه طلاب علوم ديني به عنوان سربازان امام زمان (عج) مسئوليت سنگيني دارند، گفت: ولايت ايشان بر حال ما تاثير دارد و براي شيعيان دعا مي‌كنند و حتي از سهم خود براي كساني كه بدهكار هستند و حق الناس بر گردن دارند، مي بخشند.

حجت الاسلام و المسلمين طباطبايي در ادامه با تاكيد بر اينكه قرآن وقتي موثر است كه ظرف دل پاكيزه باشد، خاطر نشان كرد: آرزوي مقام معظم رهبري ايجاد و تاسيس شبكه ده ميليوني حافظان قرآن است و بايد در اين زمينه اهتمام داشته باشيم.

وي خطاب به طلاب گفت: گروه هاي همخواني قرآن را ايجاد و به صورت حرفه اي در اين زمينه كار كنيد. البته گروه هاي همخواني هستند اما لذت و ابتهاجي كه انسان از گروه هاي قرآني طلبگي به دست مي آورد، بيشتر است.

امام جمعه فريمان با بيان اينكه هنوز كار زيادي براي قرآن بايد انجام شود، از پيشگامي مركز مديريت حوزه علميه خراسان به واسطه برنامه هاي قرآني و توجه به اين عرصه تقدير كرد.

وي با اشاره به اهميت قرائت قرآن حتي در زمان بارداري براي فرزندان، ضمن توصيه بر راه اندازي محافل قرآني خانوادگي بين طلاب علوم ديني، اظهار داشت: هفته اي يكبار محفل قرآني خانوادگي داشته باشيد تا نور قرآن در دل ها اثرگذار شود.

خطيب اين مراسم افزود: اشكالي ندارد كه مهدهاي قرآني توسط طلاب و روحانيان راه اندازي شود و يا توليت آن را عهده دار باشند تا در نتيجه كودكان با سبك و روش قرآني تربيت شوند.

وي تربيت مربي قرآن را كار مهمي دانست كه بايد در شهرستان ها نيز اجرا شود و در اين زمينه يادآور شد: با اين كار قرآن در جامعه توسعه مي يابد زيرا طلبه، ‌مبلغ دين و دستورهاي قرآني در اجتماع است و آنچه مي‌آموزد، تنها براي خودش نيست.

امام جمعه فريمان در بيان اهميت تبليغ، افزود: طبق حديث معصوم(ع)، هر كدام از مبلغان كار يك امت را مي توانند انجام دهند.

وي در ادامه حضور طلاب در عرصه كتابت قرآن كريم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اگر اثر مكتوبي از طلاب حوزه علميه خراسان در زمينه كتابت قرآن وجود داشته باشد قابل تقدير است.

حجت الاسلام و المسلمين طباطبايي با تاكيد بر اينكه شگفتي هاي قرآن بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: به طور مثال، شهيد آيت الله مطهري (ره) بيش از 10 جلد كتاب درباره قرآن دارد و نوآوري هاي قرآني در آثار او ديده مي شود.

وي خطاب به طلاب توصيه كرد: نوآوري هاي قرآني شهيد آيت الله مطهري(ره) را مطالعه و احصا كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha