دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب زبان

حوزه/ نیاز های روز افزون جهانی، ضرورت فراگیری زبان خارجی از سوی طلاب و فضلاء و تربیت مبلغ زباندان در حوزه های علمیه را به مسئله ای غیر قابل انکار تبدیل کرده است.

حجت الاسلام آکار مسئول آموزش مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در عرصه بین الملل، گفت: حوزه تبلیغی مانند سابق نیست که تنها منحصر به یک روستا و شهر شود، بلکه باید نگاه فرامرزی و بین المللی به این مقوله مهم داشته باشیم.

وی با اشاره به نیاز جهانی ترویج معارف اهل بیت(ع)، ابراز داشت: گفت: آشنا سازی طلاب با زبان های زنده دنیا و تربیت مبلغ زبان دان باید در حوزه های علمیه به طور جدی پیگیری شود.

معاون آموزش حوزه علمیه رضویه  بیرجند تصریح کرد: رشد روز افزون نیاز های جهانی، ضرورت فراگیری زبان خارجی از سوی طلاب و فضلای حوزه، به مسئله ای غیر قابل انکار تبدیل شده است.

حجت الاسلام آکار در ادامه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) با زبان رسانه و هنر را بسیار حائز اهمیت دانسته و افزود: اگر طلاب در عرصه های فیلمنامه نویسی، کارگردانی،  مستندسازی، فضای مجازی و ... فعالیت کنند، فرایند تبلیغ آموزهای دینی شتاب و اثربخشی بیشتری به خود می گیرد، لذا می توان با سرمایه گذاری در این بخش، به نتایج خوبی دست یافت.

استاد حوزه علمیه بیرجند، با تاکید بر این که عقلانیت و منطق در دین اسلام موج می زند، تصریح کرد: در عرصه تبلیغ دین باید با منطق و عقلانیت و به دور از افراط و تفریط وارد میدان شد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 وی یادآور شد: فضای تبلیغی محدود نبوده و جهانی است، به طور مثال فضای مجازی عرصه فراگیری برای تبیین و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) می باشد و می توان با استفاده از آن، مخاطبان زیادی را در اقصی نقاط دنیا با اسلام ناب آشنا کرد.

حجت الاسلام آکار همچنین بر استفاده از ابزارهای رسانه ای در برنامه های تبلیغی تاکید کرد و گفت: اگر امروزه اتفاقی در نقطه ای از جهان می افتد، لحظه ای بعد، در عالم مخابره می شود، براین اساس باید توان رسانه ای خود را با هدف انتقال پیام های دینی به دنیا افزایش دهیم.

استاد حوزه علمیه بیرجند در پایان با بیان این که اسلام، دینی جامع و کامل است و برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد، تاکید کرد: حوزویان باید با استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها، معارف اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha