دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349092
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

مدیر مدرسه رضویه بیرجند گفت: مدرسه علمیه رضویه بیرجند بیش از 200 طلبه دارد که 150 نفر از این افراد در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده اند.

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: اعتكاف، در لغت به معناى توقف در جايى است و در اصطلاح فقه، عبارت‏ است از: «ماندن حداقل سه روز در مسجد، به قصد عبادت خداوند، با شرايطى خاص».

وی ادامه داد: مراسم اعتكاف، به زمان حضرت ابراهيم (ع)‏ بر مى‌‏گردد و با ظهور دين اسلام اين امر، شكل تازه‏ اى به خود گرفت و در ميان مسلمانان به عنوان عبادتی مستحب با آداب و شرايط خاص، رايج شد.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه اعتكاف عبادتى است كه استحباب و فضيلت فراوان دارد و صفاى خاصى به روح و جان می ‏بخشد، عنوان کرد: پيامبراسلام‏ (ص) همه ساله در ماه رمضان  به ويژه دهه آخر آن  اعتكاف مى کرد و هميشه می ‏فرمودند"ده روز اعتكاف در ماه رمضان، برابر با دو حج و دو عمره است"

 مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در خصوص حكمت‏ها و فوايد فراوان اعتکاف گفت:  این مراسم معنوی در انسان زمينه مناسب براى انديشه و تفكر و فراهم آمدن زمينه توبه و بازگشت به خدا را بوجود می آورد  كه حداقل سه روز طول مى‏كشد و انسان را از حاكميت غريزه‏ ها، عادت‏ ها و اشتغالات معمول زندگى آزاد می ‏سازد. 

وی در ادامه با بیان اینکه، مدرسه علمیه رضویه بیرجند حدود 207 طلبه دارد و 150 نفراز طلاب در این مراسم معنوی  شرکت کرده اند، عنوان کرد:طلاب با قرار گرفتن در حال و هوای مسجد و در جمعی که افراد متدین در آنجا حضور دارند آثار معنوی و روحی خوبی بر رفتار و شخصیت آنان خواهد گذاشت وشرکت در این مراسم قطعا در آینده طلاب تاثیر بسیاری می گذارد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مم ن IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ای دلدار حقا که تو از سلسله حیدری باخنده خود غم از دل ما بردهای