دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم حضور طلاب در عرصه سربازی امام زمان(عج) را قدم گذاشتن در مسیر پرنور اولیاالله و انبیای الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم امروز صبح در آزمون ورودی حوزه علمیه استان که  قم در مدرسه علمیه فیضیه با خوش آمدگویی به داوطلبین  گفت: امروز در سراسر کشور و در همه استان های کشور و بسیاری از شهرستان ها، مراکز آزمون ورودی به حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 95-94 برگزار می شود.

وی افزود: مشیت حق تعالی بر اساس مصالح عباد، بر این بوده است که رسولان و انبیا و منذران و مبلغان خود را از بین مردم جامعه انتخاب کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان کرد: حوزه  که ماموریت انبیا را خصوصا در زمان غیبت کبری به عهده گرفته اند اعضای خود را از بین مردم انتخاب می کنند؛ خداوند بیان می دارد که از بین خودتان جوانان مستعد و آماده را برای فراگیری علوم شریعت انتخاب کنید و جوانان به سمت حوزه های علمیه کوچ کنند.

وی گفت: همانگونه که انبیا متکلف اعلام و تکفل و تبلیغ  جامعه هستند، روحانیت نیز شکل گرفته از نوجوانان و جوانان مستعدی است که از خانه و کاشانه و شهرها به سمت حوزه های علمیه کوچ می کنند تا عالمان به فقه و شریعت شوند؛ وقتی که فقیه و عالم شدند به جوامع خود برگردند و در بین مردم خود کار تبلیغ و تبشیر و انذار و ارشاد جامعه را به عهده بگیرند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: طلاب ماموریت خطیر انبیا و اولیا را انتخاب کرده اند و داوطلبینی که علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه قم بوده و هستند، در این مسیر قدم نهادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: بیش از 20 هزار نفر برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کردند، ولی تنها تعدادی از آنها توفیق شرکت در این آزمون در جوار کریمه اهل بیت را دارند؛ داوطلبان باید با نیت وقف خود در مسیر اسلام و شریعت و اهل بیت(ع) در آزمون شرکت کنند.

وی گفت: داوطلبان و طلاب باید  قدر این موقعیت و این حضور معنوی را بدانند؛ زیرا این حرکت مورد قبول و رضایت حضرت ولی عصر(عج) بوده است؛  این حرکت نورانی حرکت در یک مسیر نور بوده است و مرحبا به جوانانی که در این شرایط این راه را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/313/22

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha