پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد فرخ فال

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قم، روحانیت را حافظ دیانت جامعه خواند و تصریح کرد: نشر و ترویج فرهنگ و اصول تشیع و اسلام راهی جز ترسیم نقشه راه مناسب از سوی جامعه روحانیت کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شهرضا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، امروز در سفر یک روزه به شهرستان شهرضا به همراه معاونین حوزه علمیه استان قم، به منظور افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه و کتابخانه عمومی صاحب‌الزمان(عج)، در جمع طلاب و اساتید، با اشاره به ارزش سربازی امام عصر(عج)، اظهار کرد: افرادی که برای فراگیری علوم دینی وارد حوزه می شوند و به کسوت طلبگی در می آیند، از منظر معنوی جایگاه ویژه ای کسب می کنند.

*روحانیت؛ میدان دار مقابله با جنگ نرم

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: دشمنان سعی کرده اند با تبیین اهداف خصمانه و شوم خود به وسیله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه جوانان ایران اسلامی، معنویت را در بدنه جامعه کاهش دهند، لذا طراحی برنامه ها و اقدامات مناسب و به موقع در راستای خنثی سازی این تهاجمات از جمله اموری است که رهبر معظم انقلاب به عنوان درخواست و مطالبه از روحانیت مطرح ساخته اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: حضور در مجامع علمی و معنوی که مصداق بارز آن حوزه های علمیه است و حرکت در راستای تحصیل و تهذیب می تواند از بهترین راهکارها برای ارتقای معنویت و خنثی سازی تهاجمات فرهنگی باشد.

*لزوم تلاش علمی توام با معنویت

وی با بیان این که بندگی زخارف دنیوی، کمترین درجه انسان است، خاطرنشان کرد: حضور و تلاش افراد در مجامع علمی توام با معنویت، در حقیقت تلاش در راستای مسیر بندگی خداوند تبارک و تعالی است.

مدیر حوزه علمیه استان قم روحانیت را حافظ دیانت جامعه دانسته و تصریح کرد: نشر و ترویج فرهنگ و اصول تشیع  و اسلام، راهی جز ترسیم نقشه راه مناسب از سوی جامعه روحانیت کشور ندارد.

*توصیه ای کاربردی به طلاب

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ادامه یکی از ویژگی های دنیا را زود گذر بودن آن خواند و گفت: افرادی که تحت لوای طلبگی به سربازی امام زمان(عج) نائل می آیند، باید از همان آغاز راه، فرصت ها را مغتنم  شمرده، از هدر دادن و اتلاف وقت پرهیز کنند و خودسازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

* تربیت عالمان بزرگ

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه حوزه شهرضا، تصریح کرد: گذشته حوزه علمیه شهرضا و پرورش عالمان دینی بزرگ، حاکی از آن است که این خطه مهد تربیت فرهیختگان بوده است.

وی با بیان این که مسئولان به خوبی به شرایط خاص شهرضا و سبقه این شهرستان در پرورش عالمان و بزرگانی چون استاد ‌قمشه‌ای آگاهی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بالای این شهر در امر تدبر و تفقه در دین، انتظار این است که حمایت ها و پشتیبانی های لازم به منظور تحقق اهداف بلند شکل گیرد.

*پاداش خیرین حوزه علمیه ساز

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه خطاب به مدیران ومسئولان حاضر در جلسه گفت: انسان هایی که در وادی تاسیس، ساخت و تجهیز مدارس علمیه گام برمی دارند بدانند که به استناد روایات و احادیث از ثواب بیشماری بهره مند خواهند شد و حتی پس از مرگ نیز از ثواب امورصالح انجام شده دراین مراکز بهره مند می شوند.

*تقویت مدارس شهرضا

حجت الاسلام والمسلمین قدرت‌الله نجفی‌قمشه‌ای، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا نیز در این مراسم در رابطه با فضایل ماه رجب به سخنرانی پرداخت و از زحمات تمام کسانی که در جهت ارتقا و تقویت مدارس علمیه شهرضا کوشیده اند، تشکر کرد.

*آیین عباپوشی

برپایه این گزارش، آیین عبا پوشی طلاب جوان شهرضا نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال برگزار شد و مدیر حوزه علمیه استان قم طلاب را مورد تقدیر قرار داد.

همچنین فاز نخست مدرسه علمیه و کتابخانه عمومی صاحب‌الزمان (عج) با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان قم، افتتاح شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha