سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: امروز اگر ایران در خاورمیانه و بین الملل و حتی در مذاکرات هسته ای دارای اقتدار و عزت است، به برکت اخلاص بزرگان دین مانند امام خمینی(ره) است که توانستند با آموزه های فقه جعفری، انقلابی را به جهان صادر کنند که دو ابر قدرت شرق و غرب را به تسلیم وادارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، امروز در دومین جشنواره علمی پژوهشی شیخ مرتضی انصاری که در مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز پنج، برگزار شد، اظهارداشت: هدف همه مسئولین حوزه رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و بزرگان دین در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و پژوهشی  است.

وی افزود: مسئولین حوزه در تلاش اند تا بتوانند آنچه مورد عنایت و توجه  بزرگان دین است، را برآورده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان این که هدف از پژوهش و تحقیق، داشتن یک حوزه باصلابت و با اقتدار و بانشاط است، اظهار داشت، امروز همه به دنبال تحقق این امر هستند و همه مدارس علمیه نیز در همین راستا در حال حرکت می باشند.

 مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: امروز حوزه علمیه برای حضور گسترده و بانشاط در جامعه، نیازمند به تلاش، مجاهدت علمی و اخلاص در عمل است، همان طور که در گذشته این طور بوده و شخصیت های مانند حضرت امام خمینی(ره) در همین حجره ها و حوزه ها رشد کرده و به بالندگی رفیع علمی و عملی رسیده بود اند.

وی افزود: امروز اگر ایران در خاورمیانه و بین الملل و حتی در مذاکرات هسته ای دارای اقتدار و عزت است، به برکت اخلاص بزرگان دین مانند امام خمینی(ره) است که توانستند با آموزه های فقه جعفری، انقلابی را به جهان صادر کنند که دو ابر قدرت شرق و غرب را به تسلیم وادارد.

 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطر نشان ساخت: اگر انسان برای رضای خدا و به نیت رسیدن به حضرت حق، عملی را انجام دهد، خدای متعال نه تنها او  را یاری خواهد کرد؛ بلکه او را در دنیا و آخرت عزیز خواهد کرد.

 وی گفت: امروز حوزه نیازمندبه عالمی است که بتواند در کنار تعلیم به تعلم­ و نشر علم و آموزهای دین هم بپردازد و اگر تمام هدف او برای رسیدن به این منظور باشد، این گونه علما ارزش خواهند داشت و جامعه هم نیازمند به عالم به عمل است.

اتنهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha