شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم از اشتغال 2 هزار 500 استاد در سطوح مختلف حوزه علمیه قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال عصر روز گذشته در نشستی صمیمی با طلاب، اساتید و مدیر مدرسه علمیه فاز دو شهید صدوقی قم که در سالن جلسات این مدرسه برگزارشد اظهارداشت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان حوزه بحث تعطیلی حوزه است که تأکید فراوانی بر کمتر شدن تعطیلات در حوزه دارند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: امسال وقتی درس خارج مراجع تقلید از هشتم فروردین شروع شد و   این خبر به رهبرمعظم انقلاب رسید بسیار خوشحال شدند و ابراز امیدواری کردند اگر همه دروس حوزه علمیه این گونه باشد قطعا اوضاع بهتر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطر نشان ساخت: حوزه علمیه قم با عظمت ترین حوزه شیعه است و شخصیت های بزرگ علمی و اساتید شایسته و فرهیخته ای در آن به تعلیم و تعلم پرداخته اند.

وی گفت: یکی از دلایل با عظمت بودن این حوزه حضور  2هزار 500  استاد شناخته شده در سطوح مختلف است که به تدریس و تربیت شاگردان مکتب جعفری(ع) می پردازند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: حدود هزار نفر در سطح یک، حدود هزار نفر در سطح عالی و 600 نفر در مراکز تخصصی مشغول تدریس می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال افزود: همه این اساتید و مدیران به دنبال رفع دغدغه­های بزرگان حوزه در موضوع تحصیلی طلاب هستند و در این عرصه با تمام وجود در خدمت حوزه می باشند.

وی در ادامه ضمن شنیدن پیشنهادت مدیر و اساتید مدرسه علمیه شهید صدوقی، پیشنهاداتی هم برای بهترشدن وضع معشیتی طلاب متأهل، استفاده از اساتید و مشاورین تحصیلی برای پذیرش و مصاحبه طلاب تازه ورود و ... ارائه کرد.

خاطرنشان می شود:  این مراسم که در آستانه هفته معلم برگزار گردید  از اساتید به پاس خدمات علمی آنان تجلیل به عمل آمد.

  انتهای پیام:40/313

 

 

                           

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha