پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 348312
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
اعتکاف

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 111 مسجد استان آذربایجان شرقی پذیرای معتکفین در ایام معنوی اعتکاف می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، ظهر امروز در نشست خبری، از آمادگی ۱۱۱ مسجد در سطح استان برای ثبت نام از معتکفان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۶ مسجد در شهرستان ها و ۳۵ مسجد در مرکز استان پذیرای معتکفان هستند که داوطلبان  شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند از 3 لغایت 8 اردیبهشت به این مساجد مراجعه و ثبت نام کنند.

وی در رابطه با برنامه های اجرایی در حوزه تبلیغی ترویجی در سال 93 افزود: برگزاری همایش ۱۲ هزار نفری یاوران ولایت و تجلیل از فعالان قرآنی، برگزاری مرحله استانی آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ، برگزاری ۱۱۱ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه نورالهدی در ۱۴ حوزه آزمونی، برگزاری اردوی اساتید قرآنی و برگزاری طرح "با زلال قرآن در اعتکاف" در ۴۰ مسجد استان از جمله برنامه های مختلف تبلیغی ترویجی است که در طول سال ۹۳ برگزار شده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در حوزه برنامه های فرهنگی اجرای ۲۱ دوره آموزشی برای مبلغان و ائمه جماعات، ، ۵ کارگاه آموزشی نقد نحله های فرهنگی و ۲۶ کارگاه برای اقشار مختلف مردم با عنوان سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه ها در سال گذشته بود.

حجت الاسلام عظیمی، با اشاره به ویژه برنامه اعتکاف در سال گذشته گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در ۴۷ مسجد محوری استان در اعتکاف شرکت کردند که ۷۵ درصد از این افراد را جوانان تشکیل می دادند.

وی اعتکاف را عملی عبادی  و فرصتی معنوی برای خانه تکانی دل ها دانست و تاکید کرد: در مراسم اعتکاف از سخنرانان و خطبای استان و هم چنین مداحان برای پربارتر کردن این مراسم معنوی بهره خواهیم برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم چنین در ادامه با محکوم کردن جنایات عربستان، افزود: عربستان خائن الحرمین است و مسلمانان باید دست در دست هم داده و حجاز را از زیر سلطه آنان در آوردند، چرا که این منطقه به همه مسلمانان تعلق دارد و نسبت به مسائل موجود درآن منطقه تمامی کشورهای اسلامی باید تصمیم گیری و اظهار نظر نمایند.

وی با بیان اینکه طبق گفته های سید حسن نصر الله، آل سعود باید سقوط کند، گفت: متأسفانه شورای امنیت از رژیم ظالم عربستان حمایت کرده است و مدعیان حقوق بشر امروز حقوق بشر را نقض می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha