جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اعزام 160 روحانی طرح هجرت به مناطق محروم این استان خبر داد.

حجت الاسلام قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان 160 مبلغ به مناطق محروم و فاقد روحانی با عنوان هجرت بلند مدت اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه وظایف تبلیغی هر مبلغ اقامه نماز جماعت، حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در مدارس و مساجد، آموزش قرآن، تجوید نماز، تفسیر قرآن، ترغیب مردم به آرمان های انقلابی و ارتباط با روستاهای مجاور می باشد، افزود: از میان این تعداد مبلغ، 35 نفر در مدارس شبانه روزی مشغول فعالیت می باشند، که این امر نیز با هماهنگی آموزش و پرورش استان صورت می گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: مبلیغین با حضور روزانه خود در مدارس، به امور تبلیغی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی دانش آموزان می پردازند.

حجت الاسلام قاسم زاده در ادامه افزود: سال گذشته تعدادی از مبلغین خواهر به مدارس شبانه روزی دخترانه اعزام شدند و به تبلیغ معارف دینی و نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان پرداختند.

وی با اشاره به حمایت های مادی معاونت تبلیغ حوزه استان در زمینه استقرار و ساماندهی و انعکاس گزارش مبلغین، گفت: در سال جاری علاوه بر همایش سالانه روحانیون هجرت، دوره آموزش خانواده برای خانواده های مبلغین برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: طبق روال سال های گذشته، در سال جاری نیز علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی تفسیر ، احکام و عقاید، دوره های آشنایی با فرق و ادیان برای فعالان امر تبلیغ در مناطق مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha