چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله آل هاشم

حوزه/ طلاب و روحانیون از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای غافل نشوند، چرا که می توانند با استفاده از فضای مجازی پیام اسلام را به دنیا مخابره کنند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکنند، نزد خداوند مسئول خواهند بود.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، در خصوص وظیفه طلاب حوزه های علمیه در جامعه امروز، اظهار داشت: اولین وظیفه و مسئولیت طلاب مدارس علمیه، اصلاح نفس و عدم پیروی از هواهای نفسانی است، چرا که کسب علم و عمل، دو بال پرواز به سوی معرفت و رستگاری است و کسی که در پی علمی باشد و آن را کسب کند، اما بدان عمل ننماید به مثابه پرنده ای می ماند که می خواهد با یک بال پرواز کند.

*مراقبت از اعمال و گفتار

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی مدام زیر ذرّه بین هستند و هر کاری که انجام بدهند یا هر سخنی که بر زبان آورند، به حساب دین تمام خواهد شد، لذا به همین خاطر باید مراقبت بیشتری بر اعمال و گفتار خود داشته باشند.

*تبلیغ عملی

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بهترین و اثرگذارترین تبلیغ، تبلیغ عملی است، افزود: تبلیغ عملی اسلام، تاثیر و نفوذ بیشتری بر مردم دارد.

*آگاهی از فضای فرهنگی و سیاسی

وی تاکید کرد: طلاب باید نسبت به جریانات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روز آگاهی داشته باشند، چرا که هرکسی که به اسلام و آینده اسلام علاقمند است، باید بداند در کشور چه می گذرد و چه می شود و نباید نسبت به مسائل کشور بی اعتنا باشد.

*شناخت وظیفه

آیت الله آل هاشم، وظیفه شناسی نسبت به زمان را از دیگر وظایف طلاب دانست و افزود: کسی که زمان خودش را نشناسد، به سبب عدم درک نیاز های جامعه نخواهد توانست فعالیت های مناسب با زمان خویش را دنبال کرده و تاثیر گذار باشد.

* رصد شبهات روز

استاد حوزه علمیه تبریز اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید شبهات روز را رصد کرده و در صدد پاسخگویی به آن ها باشند، چرا که علماء دین مرزبانان اعتقادی اسلام و کشور اسلامی هستند.

*استفاده از فضای مجازی

وی در پایان تصریح کرد: طلاب و روحانیون در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل نشوند، چرا که می توانند با استفاده از فضای مجازی، پیام اسلام را به دنیا مخابره کنند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکنند، نزد خداوند متعال مسئول خواهند بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha